Με πάνω από 70 εκθέτες και 7.500 επαγγελματίες του κλάδου να δίνουν το «παρών» στο πρώτο Bio Festival που διοργανώθηκε στην Ελλάδα, αποδείχθηκε και στην πράξη ότι πρόκειται για μία αγορά που βρίσκεται σε ανοδική πορεία, με τα βιολογικά και οργανικά προϊόντα να αυξάνονται διαρκώς. Διαμορφώνεται, έτσι, και μία νέα εικόνα στις καταναλωτικές τάσεις, με όλο και περισσότερους Έλληνες να αναζητούν στα ράφια φυσικά προϊόντα από την εγχώρια καλλιέργεια.
Του Βάιου Τασούλα
Αυξάνονται τα βιολογικά προϊόντα στην ελληνική αγορά
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μικρές και μεγάλες εγχώριες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά των βιολογικών κι οργανικών προϊόντων είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στον ίδιο χώρο και να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους μπροστά σε χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου, αλλά και στους ίδιους τους καταναλωτές, οι οποίοι κι έχουν αυξήσει σημαντικά τη ζήτηση, τα τελευταία χρόνια. Για ένα τριήμερο στα μέσα Μαΐου, η «καρδιά» της αγοράς «χτύπησε» στην Τεχνόπολη στο Γκάζι, στο πλαίσιο του 1ου Bio Festival, με 70 εκθέτες και 7.500 επαγγελματίες να τάσσονται υπέρ του μηνύματος «The Future Is Organic».
Το μέλλον είναι, λοιπόν, οργανικό και στην Ελλάδα, με νέες τάσεις, ολοκαίνουργια προϊόντα, καινοτομίες και πρωτότυπες ιδέες να συντελούν προς αυτή την κατεύθυνση, αποτελώντας τη βάση των προτάσεων από τους εκθέτες του φεστιβάλ. Μικρές και μεγάλες εταιρείες της Ελλάδας ανέδειξαν μία ευρεία γκάμα προϊόντων κι έδωσαν τη δυνατότητα στους επαγγελματίες επισκέπτες να κάνουν τις δικές τους επιλογές, με στόχο να αναβαθμίσουν την επιχείρησή τους και να βελτιώσουν το προϊόν που παρέχουν στον καταναλωτή είτε στα ράφια είτε στο μενού της επιχείρησής τους. Επίσης, μέσα από το πλούσιο πρόγραμμα των σεμιναρίων του Bio School, κατά τη διάρκεια των οποίων συζητήθηκαν κι αναλύθηκαν πολλά καίρια ζητήματα του κλάδου, μπόρεσαν να ενημερωθούν αλλά και να αξιοποιήσουν τις συμβουλές των ειδικών, προσαρμόζοντας κάθε τι στις ανάγκες της δικής τους επιχείρησης.
Νέα αγορά για τα μίνι μάρκετ
Η αυξανόμενη ζήτηση για βιολογικά κι οργανικά προϊόντα έχει δημιουργήσει μία νέα αγορά και στην Ελλάδα, με μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών να αναζητά τα αντίστοιχα προϊόντα στα καθημερινά του ψώνια. Η συγκεκριμένη αγορά καλύπτεται αυτή τη στιγμή, ως επί το πλείστον, από τα καταστήματα βιολογικών προϊόντων, όμως ήδη αρκετά μίνι μάρκετ έχουν τοποθετήσει στα ράφια τους σχετικούς κωδικούς. Μία βόλτα στο φεστιβάλ, άλλωστε, έδειξε ότι υπάρχουν δεκάδες επιλογές που θα μπορούσαν κάλλιστα να αξιοποιηθούν ακόμη και από τα μίνι μάρκετ και τα αντίστοιχα παντοπωλεία. Μπορεί έτσι να γίνει ένα… άνοιγμα και σε μία δυναμική αγορά, που συχνά προσφέρει και μεγάλο περιθώριο κέρδους.
Σημείο συνάντησης και για τους καταναλωτές
Χιλιάδες, επίσης, καταναλωτές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά παραγωγούς κι εμπόρους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των βιολογικών και φυσικών προϊόντων από κάθε γωνιά της Ελλάδας, με αποτέλεσμα το φεστιβάλ να αποτελέσει πυρήνα ζύμωσης θετικών εξελίξεων στην αναπτυσσόμενη αγορά των βιολογικών προϊόντων. Τόσο οι καταναλωτές που ήδη έχουν εντάξει τα βιολογικά προϊόντα στη ζωή τους και την καθημερινότητά τους και που γνωρίζουν τι ακριβώς ζητούν όσο και αυτοί που επιθυμούν να μυηθούν σε έναν πιο υγιεινό κι εναλλακτικό τρόπο ζωής, είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν από κοντά μία μεγάλη γκάμα προϊόντων, να τα δοκιμάσουν και να κάνουν τις αγορές τους.
Εδραιώνεται η bio κουλτούρα
To πρώτο φεστιβάλ βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα ανέδειξε και την εδραίωση της bio κουλτούρας στη χώρα μας, με σεμινάρια του Bio School, στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων, όπου αναλύθηκαν θέματα που «ταλανίζουν» τόσο τους επαγγελματίες του κλάδου όσο και τους καταναλωτές. Κορυφαίοι εισηγητές από τον επιχειρηματικό, ακαδημαϊκό και δημοσιογραφικό κόσμο, μέσα από πάνελ κι εισηγήσεις, ανέλυσαν μία ευρεία θεματική γύρω από τα βιολογικά προϊόντα, τόσο βρώσιμα όσο και καλλυντικά, υπογραμμίζοντας τι πρέπει να προσέχουμε, πώς πιστοποιούνται, τι πλεονεκτήματα έχουν και πολλά άλλα. Εκτός από έγκυρη πληροφόρηση, το Bio Festival επιφύλασσε και Live Cooking Shows, με γνωστούς αρχιμάγειρες και food bloggers να παρουσιάζουν συνταγές με βάση τα βιολογικά προϊόντα.
Βιολογικά προϊόντα… έτοιμα για τα ράφια
Το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» βρέθηκε και σε αυτή την εκδήλωση, καταγράφοντας την αγορά και τα δεκάδες προϊόντα που παρουσιάστηκαν από μικρές και μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις. Πολλά από αυτά έδωσαν ιδέες και στους επαγγελματίες της μικρής λιανικής που βρέθηκαν στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι. Ενδεικτικά, παρουσιάζονται παρακάτω κάποια που ξεχώρισαν για την καινοτομία τους ή απλώς έκαναν εντύπωση, όντας στο σύνολό τους, έτοιμα για τα ράφια κάθε καταστήματος.