Η χρήση και η εξέλιξη της τεχνολογίας αποδεδειγμένα έχει προσφέρει σημαντικά οφέλη σε πολλούς τομείς, όπως στην ιατρική, στην ψυχαγωγία, στην εκπαίδευση, στη βιομηχανία και φυσικά στο εμπόριο. Καθημερινά εκπλήσσει και εντυπωσιάζει με τις διάφορες εφαρμογές της. Μια τέτοια εντυπωσιακή εφαρμογή είναι και η Augmented Reality. Ο όρος αυτός στα ελληνικά σημαίνει «επαυξημένη πραγματικότητα» και αποτελεί άλλο ένα σπουδαίο τεχνολογικό επίτευγμα, που θα βοηθήσει την επιχείρησή σας.
Της Ελένης Καραμπάτσου
Ας δούμε όμως αναλυτικά τι είναι η Augmented Reality. Πρόκειται για μια εφαρμογή με την οποία βλέπουμε το πραγματικό περιβάλλον στο οποίο βρισκόμαστε, μέσα από την οθόνη του smartphone ή του tablet μας, που όμως εμπλουτίζεται με νέα στοιχεία/πληροφορίες και εικόνες. Δηλαδή, βλέπουμε νέα στοιχεία στο περιβάλλον μας, τα οποία στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν, αλλά έχουν προστεθεί μέσω της τεχνολογίας της Augmented Reality.
Η Augmented Reality (επαυξημένη πραγματικότητα) εφαρμόζεται μεταξύ άλλων, στην ψυχαγωγία, στην ιατρική, στην εκπαίδευση αλλά και στο εμπόριο, δηλ. τον τομέα που κυρίως μας ενδιαφέρει.
Είναι ένας έξυπνος και εξελιγμένος τρόπος να αυξηθούν οι πωλήσεις, είτε σε ένα εμπορικό κέντρο είτε στο μίνι μάρκετ της γειτονιάς.
Για παράδειγμα, ο εκάστοτε πελάτης θα φωτογραφίζει με το κινητό του ή το tablet του κάποιο προϊόν και μέσω αυτής της προηγμένης εφαρμογής θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί κάποιο video σχετικά με την παραγωγή και την παρασκευή αυτού του προϊόντος. Πρόκειται για κάτι συναρπαστικό, καθώς ζωντανεύει μπροστά στα μάτια του αγοραστή η μικρή «ιστορία» του κάθε προϊόντος, μέχρι να φτάσει στο ράφι του μίνι μάρκετ. Μετά από αυτή την εντυπωσιακή εμπειρία, δεν είναι καθόλου απίθανο να προμηθευτεί το προϊόν, ακόμα κι αν δεν ήταν στη «λίστα» του, ακόμα δηλαδή κι αν δεν ήταν ο λόγος που επισκέφτηκε το μίνι μάρκετ σας.
Μέσω της Augmented Reality, οι πελάτες σας λαμβάνουν διάφορες πληροφορίες για τα προϊόντα που χρησιμοποιούν καθημερινά και αυτό τους κάνει να αισθάνονται μεγαλύτερη σιγουριά για την ποιότητα τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εξελίσσονται σε «πιστούς» πελάτες των συγκεκριμένων προϊόντων ακόμη κι αν βγει στην αγορά κάτι καινούριο, που εσείς τυχαίνει να μην έχετε τοποθετήσει ακόμα στα ράφια ή στα ψυγεία σας.
Οι πληροφορίες που λαμβάνουν οι πελάτες με αυτόν τον διασκεδαστικό τρόπο, μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας, σχετίζονται με σημαντικά στοιχεία, που αλλιώς δε θα είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν, ειδικά πριν αγοράσουν το προϊόν. Λόγου χάρη, θα είναι σε θέση να γνωρίζουν το έδαφος που βοσκούν τα ζώα από τα οποία, η εκάστοτε εταιρεία προμηθεύεται μέσω των κτηνοτρόφων, το γάλα που βρίσκεται στο ψυγείο σας και αντίστοιχα να κρίνουν την ποιότητά του.
Συμπερασματικά λοιπόν, η τεχνολογία της Αugmented Reality προδιαγράφει ένα κερδοφόρο μέλλον για το λιανικό εμπόριο και τις πωλήσεις γενικότερα και αποτελεί μια σημαντική προοπτική για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις.