Σούπερ Μάρκετ: Πόλεμος προσφορών με budget άνω των 100 εκ. ευρώ

Σημαντικές ανακατατάξεις και ανταγωνισμός μέχρι τελικής πτώσεως αναμένεται να χαρακτηρίσει τον κλάδο των σούπερ μάρκετ το προσεχές χρονικό διάστημα στην Αττική, μετά την είσοδο του Μασούτη στην αγορά της πρωτεύουσας, την εξαγορά του Μαρινόπουλου από το Σκλαβενίτη, που προκάλεσε ανακατανομή των μεριδίων, και την επιστροφή των Spar.

Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μy Market και Lidl, που αποτελούν της ηγετικές αλυσίδες της εγχώριας αγοράς, φαίνονται προετοιμασμένες να ριχτούν στη μάχη, προκειμένου να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τα μερίδία τους, ποντάροντας στον “πόλεμο” της προσφοράς, για να επικρατήσουν των ανταγωνιστών τους. Το γεγονός ότι οι προσφορές σε προϊόντα προσελκύουν καταναλωτές στα ταμεία των αλυσίδων, είναι πλέον αδιαμφισβήτητο, γι’ αυτό ο προϋπολογισμός για την πριμοδότηση των προσφορών, που έχει προγραμματιστεί για φέτος από τις μεγάλες αλυσίδες, προβλέπεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ. Παρόλο που οι προσφορές αποτελούν το “μεγάλο αγκάθι” για τα σούπερ μάρκετ, καθώς στο μεγαλύτερό τους μέρος είναι ζημιογόνες, μετά την κάθοδο του Μασούτη, όχι μόνο δε θα μειωθούν, αλλά προβλέπεται να πάρουν πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις.

Εκτός από τα προϊόντα σε προσφορά, έμφαση προβλέπεται να δωθεί στην επέκταση των δικτύων με δημιουργία νέων καταστημάτων και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και με εξαγορά μικρότερων αλυσίδων.κλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μy Market και Lidl, που αποτελούν της ηγετικές αλυσίδες της εγχώριας αγοράς, φαίνονται προετοιμασμένες να ριχτούν στη μάχη, προκειμένου να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τα μερίδία τους, ποντάροντας στον “πόλεμο” της προσφοράς, για να επικρατήσουν των ανταγωνιστών τους. Το γεγονός ότι οι προσφορές σε προϊόντα προσελκύουν καταναλωτές στα ταμεία των αλυσίδων, είναι πλέον αδιαμφισβήτητο, γι’ αυτό ο προϋπολογισμός για την πριμοδότηση των προσφορών, που έχει προγραμματιστεί για φέτος από τις μεγάλες αλυσίδες, προβλέπεται να ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ. Παρόλο που οι προσφορές αποτελούν το “μεγάλο αγκάθι” για τα σούπερ μάρκετ, καθώς στο μεγαλύτερό τους μέρος είναι ζημιογόνες, μετά την κάθοδο του Μασούτη, όχι μόνο δε θα μειωθούν, αλλά προβλέπεται να πάρουν πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις.