Η ΠΗΓΑΣΟΣ ΑΕ έχει καταφέρει να εγκαθιδρύσει ένα από τα πιο δυναμικά συστήματα πωλήσεων στον κλάδο των FMCG, εξυπηρετώντας πάνω από 20.000 σημεία πανελλαδικά, με προϊόντα υψηλής ποιότητας και σημαντικά περιθώρια κέρδους.
Του Στέλιου Ασλανίδη
Για την επιτυχία της εταιρείας και για τα μελλοντικά της σχέδια, μίλησαν στο περιοδικό μας τρεις άνθρωποι με ρόλο-κλειδί στην καθημερινή της δραστηριότητα. Οι κ. Βασίλης Ξηραδάκης, Sales Manager (wholesale & lower trade) South Greece, Γιώργος Τζαβάρας, Sales Manager Modern Trade, και Βαγγέλης Φασουλής, Marketing Manager της εταιρείας, ανέλυσαν στο «Mini Market & Mικρή Λιανική» τα πλάνα της ΠΗΓΑΣΟΣ ΑΕ.
Mini Market: Πείτε μας δύο λόγια για την εταιρεία.
Βαγγέλης Φασουλής: Η ΠΗΓΑΣΟΣ ΑΕ είναι μία εταιρεία εθνικών διανομών, η οποία αντιπροσωπεύει επάξια και εμπορεύεται με επιτυχία leading brands, χρησιμοποιώντας ένα άριστο δίκτυο διανομής, που έχει καταφέρει να χτίσει σε όλη την Ελλάδα. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1979 από τον Γεώργιο Ακζώτη ως επιχείρηση χονδρεμπορίου και εισαγωγών ζαχαρωδών προϊόντων. Ανέλαβε άμεσα το εμπόριο των αυτοκόλλητων της Panini, ενώ το 1984 ανέλαβε πλήρως την αντιπροσωπεία της Panini για την Ελλάδα. Το 1987 αποτέλεσε μία πολύ σημαντική χρονιά για την εταιρεία μας, καθώς ανέλαβε την αντιπροσωπεία της Haribo, ενώ τα επόμενα χρόνια εισήχθησαν και άλλα δυνατά brands στο χαρτοφυλάκιό της, όπως οι ελβετικές σοκολάτες Lindt.
Αυτό που μας χαρακτηρίζει ως εταιρεία είναι ότι χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης, τόσο με τους οίκους που αντιπροσωπεύουμε και με τα τελικά σημεία πώλησης όσο και με τους καταναλωτές. Έχουμε καταφέρει να εδραιώσουμε, εδώ και χρόνια, μεγάλα brands (όπως η Haribo και η Panini). Γενικότερα, όλες μας οι συνεργασίες «χτίζονται» σε γερές βάσεις και κρατούν χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι η υπεραξία που προσφέρουμε είναι πως αποτελούμε έναν στρατηγικό σύμμαχο για το σωστό «χτίσιμο» μαρκών. Θεωρούμε πως προσφέρουμε αξία και στα σημεία πώλησης των προϊόντων μας, καθώς βρισκόμαστε παντού με επώνυμα προϊόντα που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση, ενώ επενδύουμε συνεχώς σε νέα και καινοτόμα προϊόντα, προκειμένου να κρατάμε πάντοτε το ενδιαφέρον των καταναλωτών «ζωντανό». Τέλος, τα προϊόντα μας διαθέτουν όλες τις νόμιμες πιστοποιήσεις για τη διακίνηση και την πώλησή τους.
Μ.Μ.: Τι περιλαμβάνει σήμερα το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της ΠΗΓΑΣΟΣ ΑΕ;
Β.Φ.: Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει μερικά από τα κορυφαία brands του εξωτερικού, αλλά και της Ελλάδας. Η ΠΗΓΑΣΟΣ ΑΕ είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος brands όπως οι Haribo, Panini, Lindt και Corny. Είναι μεγάλη χαρά για εμάς να μας έχουν τιμήσει με την εμπιστοσύνη τους μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες με global brands, όπως η Beiersdorf Hellas (αναλαμβάνοντας τη διανομή στη μικρή λιανική των προϊόντων DUO) και η Arla Foods (για τη διανομή των dry προϊόντων της Starbucks στη μικρή λιανική).
Β.Ξ.: Πέρα από τα brands που ανέφερε ο Βαγγέλης, το χαρτοφυλάκιό μας περιλαμβάνει επίσης δεκάδες ζαχαρώδη και όχι μόνο προϊόντα, μεταξύ των οποίων οι χυμοί Capri-Sun, οι τσίχλες Lutti, τα αλμυρά προϊόντα της Intersnack κ.ά. Τέλος, έχουμε αναλάβει τη διανομή στη μικρή λιανική προϊόντων της ελληνικής εταιρείας Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ, καθώς και της επίσης ελληνικής Relkon.
Όραμα της εταιρείας είναι να καταστεί ο πιο στρατηγικός εταίρος των οίκων που αντιπροσωπεύουμε, υπηρετώντας αξίες όπως η ηθική και κοινωνική ευαισθησία, που αποτελούν κύρια στοιχεία της φιλοσοφίας μας.
Γιώργος Τζαβάρας
Μ.Μ.: Έχετε καταφέρει να σας εμπιστευτούν μερικά από τα κορυφαία brands του εξωτερικού. Ποιο είναι το «μυστικό» της επιτυχίας σας;
Γιώργος Τζαβάρας: Η εταιρεία μας συνδυάζει επιτυχημένα την ταυτόχρονη δραστηριοποίησή της και στα τρία κανάλια διανομής (σούπερ μάρκετ, χονδρεμπόριο, μικρή λιανική), εξυπηρετώντας απευθείας χιλιάδες σημεία πώλησης πανελλαδικά. Στρατηγικός σκοπός της εταιρείας είναι η εδραίωση των brands που αντιπροσωπεύει, προσφέροντας τις καλύτερες δυνατές εμπορικές υπηρεσίες στους οίκους. Στην επικέντρωσή της σε αυτό τον σκοπό, η εταιρεία έχει δομήσει ένα από τα πιο δυναμικά συστήματα πωλήσεων στην Ελλάδα στον κλάδο των FMCG. Όραμά μας είναι να καταστούμε ο πιο στρατηγικός εταίρος των οίκων που αντιπροσωπεύουμε, υπηρετώντας αξίες όπως η ηθική και κοινωνική ευαισθησία, που αποτελούν κύρια στοιχεία της φιλοσοφίας μας.
Μ.Μ.: Πού διανέμετε σήμερα τα προϊόντα σας και πώς εξυπηρετείτε το κανάλι των μίνι μάρκετ και της μικρής λιανικής;
Β.Ξ.: Έχουμε δομήσει ένα από τα δυναμικότερα συστήματα πωλήσεων στον κλάδο των FMCG στην Ελλάδα. Το σημαντικότερο γνώρισμα του συστήματός μας είναι ότι εξυπηρετούμε απευθείας χιλιάδες σημεία πώλησης στα κανάλια της μεγάλης αλλά και της μικρής λιανικής, στο 100% της εθνικής επικράτειας. Διαθέτουμε ιδιόκτητα vans στο δυναμικό μας, που μας επιτρέπουν να επισκεπτόμαστε περίπου 10.000 σημεία μικρής λιανικής. Από εκεί και πέρα, μέσω συνεργασιών με περίπου 300 χονδρέμπορους και ειδικούς συνεργάτες, τα προϊόντα μας βρίσκονται σε πάνω από 20.000 σημεία πανελλαδικά. Στην προσπάθειά μας αυτή βοηθά και η παρουσία γραφείων της εταιρείας σε 3 μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.
Πέρα από τα κεντρικά γραφεία μας, τα οποία βρίσκονται στην Αττική, διαθέτουμε δύο ακόμη υποκαταστήματα σε Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Τέλος, η αποθήκη μας, συνολικής χωρητικότητα 4.000 τ.μ., καθώς και τα 4 ιδιόκτητα φορτηγά μας αποτελούν εχέγγυα ότι οι παραγγελίες εντός Αττικής θα παραδοθούν άμεσα και με ασφάλεια. Οι παραγγελίες στην επαρχία παραδίδονται με τη βοήθεια κάποιας εκ των πολλών μεταφορικών εταιρειών με τις οποίες συνεργαζόμαστε.
Μ.Μ.: Πώς βλέπετε να κινείται στο μέλλον η αγορά της μικρής λιανικής και των σούπερ μάρκετ;
Β.Ξ.: Αυτό που έχουμε παρατηρήσει είναι πως έχει αλλάξει ο αριθμός των τελικών σημείων πώλησης, ειδικά στη μικρή λιανική, όπου φαίνεται ότι πολλά κλείνουν. Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές ψάχνουν συνεχώς προϊόντα και συσκευασίες που να είναι value-for-money. Αυτό σημαίνει επώνυμα προϊόντα και τεμαχιακές μονάδες πώλησης (αντί για πολυσυσκευασίες), που προσφέρουν χαμηλότερο out-of-pocket. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα προϊόντα Corny, καταξιωμένα στο εξωτερικό, στην κατηγορία «μπάρες δημητριακών», τα οποία εμπορευόμαστε. Η επιτυχία των προϊόντων Corny οφείλεται στο γεγονός ότι προσφέρουν στους καταναλωτές τον συνδυασμό «ποιοτικό προϊόν – εξαιρετική γεύση – τεμαχιακό προϊόν – εξαιρετικό price-point», με αποτέλεσμα τα προϊόντα Corny να θεωρούνται τρομερά value-for-money και να έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Γ.Τ.: Όσον αφορά την κατηγορία των σούπερ μάρκετ, υπάρχουν μεγάλες ανακατατάξεις. Εδώ, η αγορά κινείται έντονα υπό συνθήκες έντονης προωθητικής πίεσης. Σεβόμαστε το κανάλι αυτό και, μάλιστα, εισάγουμε προϊόντα που δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικά σε εκείνα της μικρής λιανικής. Στόχος μας είναι να ενδυναμώνουμε την παρουσία μας όσο περισσότερο γίνεται και σε όσο περισσότερα touchpoints, τηρώντας μια άψογη και υποδειγματική ισορροπία ανάμεσα στη μικρή λιανική και στα σούπερ μάρκετ.
Μ.Μ.: Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον; Αναμένονται νέες συνεργασίες, που θα φέρουν κι άλλα μεγάλα brands στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ;
Β.Φ.: Στόχος μας είναι η συνεχής ανάπτυξη της εταιρείας και ο διαρκής εμπλουτισμός του εμπορικού χαρτοφυλακίου μας με δυνατά brands. Βρισκόμαστε πάντα σε αναζήτηση νέων συνεργασιών, οι οποίες θα επιφέρουν θετικά αποτελέσματα τόσο για εμάς όσο για την εταιρεία και τα brands που θα αντιπροσωπεύσουμε.
Γ.Τ.: Εντός των επόμενων μηνών, η εταιρεία θα μπει ακόμη πιο δυναμικά στην αγορά των σούπερ μάρκετ και με άλλα προϊόντα, πέραν των Haribo και Lindt, τα οποία πωλούνται ήδη στις μεγαλύτερες αλυσίδες. Μεταξύ αυτών των προϊόντων περιλαμβάνονται οι συλλογές αυτοκόλλητων-καρτών της Panini, καθώς και οι σοκολάτες της πολωνικής εταιρείας Wedel, μιας εταιρείας με περισσότερα από 165 χρόνια ιστορίας και εμπειρίας στη σοκολάτα. Χάρη στις πολύ ξεχωριστές της γεύσεις (πανακότα, κρεμ μπρουλέ, τιραμισού), η Wedel έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην αγορά, για τους καταναλωτές που «πειραματίζονται» με νέες γεύσεις και, μάλιστα, για εκείνους τους καταναλωτές που εκτιμούν εκλεκτές διεθνείς γεύσεις γλυκισμάτων