“Πουλάνε” οι οικογενειακές επιχειρήσεις.
Ανάπτυξη για τις ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις σημειώνει η έρευνα Family Business Survey 2018 της PwC, αφού το 66% από αυτές έχει καταγράψει ανάπτυξη τους τελευταίους 12 μήνες (έναντι 56% το 2016), εκ των οποίων το 41% δηλώνει διψήφια άνοδο.
Παράλληλα, υψηλές είναι οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη από τις ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις με ποσοστό 91% έναντι 84% του παγκόσμιου μέσου όρου. Ως κυριότερες προκλήσεις για τα επόμενα 2 χρόνια και θέματα που απασχολούν πάνω από τις μισές ελληνικές επιχειρήσεις, αναδεικνύονται η ανάγκη για καινοτομία, το οικονομικό περιβάλλον, η πρόσβαση στις κατάλληλες δεξιότητες της αγοράς, η διαχείριση δεδομένων και ο ψηφιακός μετασχηματισμός.
Σε επίπεδο επιχειρηματικών στόχων κυριαρχούν με ποσοστό 94% η προσέλκυση και διατήρηση ταλαντούχων στελεχών, (87% παγκοσμίως), η εφαρμογή συστημάτων επιβράβευσης των εργαζομένων με ποσοστό 94% (62% παγκοσμίως) και ακολουθεί η βελτίωση της κερδοφορίας με ποσοστό 91 % (80% παγκοσμίως).
Αναφορικά με την ύπαρξη στρατηγικού σχεδιασμού, οι μισές ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις διαθέτουν μεσοπρόθεσμο σχέδιο σε αντίθεση με το 38% (21% παγκοσμίως) που δεν διαθέτει πλάνο. Το 34% των επιχειρήσεων εκτιμούν την αλλαγή του επιχειρηματικού τους μοντέλου εντός των επόμενων 2 ετών (20% παγκοσμίως), ενώ το 75% δηλώνει ότι σκοπεύει να αναζητήσει εξειδικευμένα στελέχη εκτός της ευρύτερης οικογένειας (53% παγκοσμίως).
Το 56% των ερωτηθέντων στοχεύει στην πραγματοποίηση σημαντικών δράσεων σε σχέση με τις ψηφιακές δεξιότητες μέσα στους επόμενους 24 μήνες, ενώ το 31% των επιχειρήσεων νιώθουν ευάλωτες στις ηλεκτρονικές απειλές.