“Αφανίζουν” τις μικρές αλυσίδες οι “κολοσσοί” του λιανεμπορίου.
Σε συγκεντρωτικό καθεστώς “βαδίζει” το οργανωμένο λιανεμπόριο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς, αφού πέρυσι οι 10 μεγάλοι μοιράστηκαν 7,98 δισ. ευρώ από τα 8,37 δισ. ευρώ στα οποία ανέρχεται η συνολική πίτα, χωρίς να λείπουν βέβαια και νέοι παίκτες, που διεκδικούν μερίδια.
Πιο συγκεκριμένα, ο Σκλαβενίτης ξεπέρασε τον ΑΒ Βασιλόπουλο και βρέθηκε στην κορυφή της πυραμίδας, όπως ήταν αναμενόμενο, εφόσον στις πωλήσεις προστίθενται και εκείνες της «Χαλκιαδάκης ΑΕ» και της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ» εταιρείας, η οποία λειτουργεί το δίκτυο της πρώην Μαρινόπουλος. Εκτός από τον Σκλαβενίτη, στους κερδισμένους της περυσινής χρονιάς σε επίπεδο μεριδίων ανήκουν η Μetro, η οποία αύξησε κατά 6,1% τις πωλήσεις της και η Μarket In που πέτυχε αύξηση 9,39%. Η έκπληξη όμως για το 2017 η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία, μετά τις εξαγορές των ΥΠΕΡ Γρηγοριάδη και CRM Αριάδνη, αύξησε τον τζίρο της κατά 21%. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το +15,2% που πέτυχε η μυκονιάτικη αλυσίδα Φλώρα και η ενίσχυση της θέσης της αχαϊκής Ανδρικόπουλος.
Αντίθετα, πιέσεις δέχτηκε η εταιρεία Μασούτης, με απώλεια τζίρου σχεδόν 4,9%, ωστόσο, φέτος αναμένεται να εμφανιστεί ενισχυμένος μετά την εξαγορά της Προμηθευτικής. Απώλειες της τάξεως του 7% και το 5,3% είχαν επίσης η Πέντε και MART Cash & Carry, όμως τη μεγαλύτερη πτώση, σχεδόν 12%, σημείωσε ο κύκλος εργασιών της ΟΚ Αnytime Market.
Σημειώνεται ότι στα συνολικά στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνεται η Lidl, καθώς δε δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις, ο κύκλος εργασιών της οποίας εκτιμάται μεταξύ 1,4 και 1,5 δισ. ευρώ, νούμερο που την τοποθετεί στην τρίτη θέση της αγοράς.