Φτηνά προϊόντα αναζητούν οι Έλληνες στο διαδίκτυο
Με ταχείς ρυθμούς αυξάνονται διεθνώς οι αγορές μέσω του διαδικτύου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της PayPal & Ipos. Στις 31 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές σε ποσοστό περίπου 55% πραγματοποιούν αγορές online επιλέγοντας προϊόντα από ηλεκτρονικά καταστήματα που εδρεύουν σε κάποια άλλη χώρα.
Μάλιστα οι αγορές μέσω φορητών συσκευών είναι ανερχόμενη τάση, αγγίζοντας περίπου το μισό του συνολικού όγκου αγορών σε μερικές από τις χώρες με τον μεγαλύτερο πληθυσμό του κόσμου: Στην Κίνα το 53% των αγορών έγινε μέσω κινητού και tablet, στην Ινδία το ποσοστό αυτό ήταν 48% και στις ΗΠΑ 45%. Στην Ελλάδα, αφορά το 25% των διαδικτυακών αγορών. Κατά τη διασυνοριακή καταναλωτική δραστηριότητά τους οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (69%), υπολογιστές, tablets, κινητά και περιφερειακές συσκευές (64%) και παιχνίδια και είδη χόμπι (51%).
Ανάμεσα στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, οι αγορές μέσω κινητών συσκευών αποτελούν τουλάχιστον το 32% του συνολικού όγκου πληρωμών. Ωστόσο, οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν μέσω του desktop ή του laptop, ειδικά στην Ανατολική Ευρώπη, όπου οι αγορές μέσω επιτραπέζιου υπολογιστή κυμαίνονται από 65% στη Ρωσία, 73% στην Ελλάδα, έως 76% στην Τσεχία.
Παγκοσμίως, οι βασικές κατηγορίες διασυνοριακών αγορών αφορούν πρωτίστως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (ποσοστό 68%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές, tablets, κινητά και περιφερειακές συσκευές (53%), και παιχνίδια-είδη χόμπι (53%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, οι κορυφαίες ξένες αγορές, όπου πουλάνε οι Έλληνες, είναι οι ακόλουθες: ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Γαλλία. Οι κύριες κατηγορίες ειδών και υπηρεσιών προς πώληση από Έλληνες εμπόρους περιλαμβάνουν τα ταξίδια, λοιπές υπηρεσίες, είδη ένδυσης/μόδας, υπηρεσίες ιστοσελίδων και ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες καταναλωτές του διαδικτύου θα προτιμούσαν να διαθέτουν την επιλογή πληρωμής σε τοπικό νόμισμα και έξι στους δέκα (62%) ελέγχουν τις ισοτιμίες, προτού πληρώσουν σε ξένο νόμισμα.
Όταν φτάνει η στιγμή επιλογής μιας μεθόδου πληρωμής, «ένας ασφαλής τρόπος πληρωμής» (44%) είναι το πρωταρχικό μέλημα των διεθνών αγοραστών. Επιπλέον, οι διαδικτυακοί καταναλωτές ανέφεραν ότι τα κυριότερα εμπόδια για τον διασυνοριακό αγοραστή ήταν η ανησυχία μη παράδοσης της παραγγελίας τους (24%) και η δύσκολη διαδικασία επιστροφών (22%).
Ο νούμερο ένα λόγος (72%) για τους καταναλωτές που κάνουν διεθνείς αγορές από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι οι καλύτερες τιμές. Οι έμποροι με ανταγωνιστικές τιμές ή με προσφερόμενες εκπτώσεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες και ευκαιρίες να επιτύχουν και να διασφαλίσουν κέρδη διεθνώς. Οι έμποροι που καταγράφουν εξαρχής και με διαφάνεια όλα τα κόστη μιας αγοράς έχουν περισσότερες ευκαιρίες να βρουν πελάτες.