Στα 3,5 δισ. ευρώ ο τζίρος λιανικής της εορταστικής περιόδου

“Χλιαρά” τα φετινά Χριστούγεννα για το 51% των επιχειρήσεων.

Χαμηλότερος ήταν ο φετινός χριστουγεννιάτικος τζίρος για το 51% των επιχειρήσεων, σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ. Ο κλάδος που σημείωσε τις μεγαλύτερες απώλειες ήταν η ένδυση και υπόδηση, ενώ τις λιγότερες ο κλάδος των τροφίμων και ποτών.

Αναλυτικότερα, αύξηση των πωλήσεων κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων. Το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 24% για όσες επιχειρήσεις απασχολούν μισθωτούς και σε 28,6% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Βασικοί χαμένοι επομένως ήταν οι αυτοαπασχολούμενοι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, ενώ σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάστηκαν μεταξύ των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων, που βρίσκονται σε κεντρικά εμπορικά σημεία, συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου.

Επίσης, σημειώνεται ότι στην Αττική και στη Νότια Ελλάδα οι επιχειρήσεις πήγαν καλύτερα σε σύγκριση με τη Βόρεια ή την Κεντρική Ελλάδα, ενώ η έναρξη της εορταστικής περιόδου χαρακτηρίστηκε υποτονική σε τζίρο, σε σχέση με την πολύ έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών.

Περίπου 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με το 2017, ενώ από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σύγκριση με την περυσινή εορταστική περίοδο, το 15% είχε πτώση έως και 10%, ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις (45%) είχαν μείωση από 11% – 20%. Τέλος, ποσοστό 17% κατέγραψε μείωση στις πωλήσεις του άνω του 41%.