Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το συνέδριο “FMCG in Action! 2019”, που έλαβε χώρα την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου από το Marketing Week και το σελφ σέρβις, με πρωταγωνιστές 26 καθιερωμένες και ανερχόμενες μάρκες ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων.

Πιο συγκεκριμένα, το κεντρικό συμπέρασμα του συνεδρίου ήταν ότι οι αξίες και οι επιθυμίες των καταναλωτών σχηματίζουν τον νοητό άξονα, πάνω στον οποίο τα fast moving consumer goods οφείλουν να ισορροπήσουν επιτυχώς, για να κερδίσουν τη μάχη στο ράφι των σουπερμάρκετ.

Μέσα από τις παρουσιάσεις, αναδείχθηκαν οι προτεραιότητες που έχουν θέσει οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, ως προς τη στρατηγική προσέγγισης των καταναλωτών, οι σημαντικότερες εκ των οποίων είναι: η αξιοποίηση των social media για άμεση, ουσιαστική και ευρηματική επικοινωνία με το κοινό, η δημιουργία καινοτόμων προϊόντων που να ευθυγραμμίζονται με τις αξίες και να εξυπηρετούν με έξυπνο τρόπο τις καθημερινές ανάγκες και συνήθειες των καταναλωτών, η εναρμόνιση με τις τάσεις της εποχής για υγιεινή διατροφή, ευεξία, βιωσιμότητα και περιβαλλοντική ευαισθησία, και η εξερεύνηση ψηφιακών τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το e-commerce για την διευκόλυνση και την βελτίωση της συνολικής καταναλωτικής εμπειρίας.

Τα case studies των 26 brands παρουσίασαν οι: Θωμάς Αλεξόπουλος (Σοκολάτα Υγείας Παυλίδη), Αννέτα Βασιλειάδου (Coffeeway Flavored Filter Coffee), Δρ. Ιωάννης Γιαβάσης (Δια Ελιάς και Αέρος), Χριστίνα Γιαπιτζάκη (Pedigree), Τίνα Εξάρχου (ΔΕΛΤΑ Διπλοστραγγιστό Γιαούρτι), Σίσσυ Θεοφανοπούλου (Scotch-Brite), Μαντώ Καλαμπόκα (Dixan), Δρ. Αναστασία Καπετανάκου (Carobites), Χάρις Κατσιγιαννοπούλου (Knorr), Δημήτρης Κίσσας (Άλμη γάρος), Εριέττα Κουκίου (Ελ Γκρέκο), Φλωρεντία Κουλαμπά (evlogia), Αλεξία Λασκαράτου (KitKat Ruby), Νικόλαος Ζάχος & Νικόλαος Λαμπράκης (Chestnicks), Πάνος Μήλιας (Crunch), Μιχάλης Μουμτζής (Φρέσκο Γάλα ΔΕΛΤΑ), Γιώργος Ξανθάκης (Coca-Cola), Αντώνης Παναγώτας (isostevia), Ιορδάνης Παπαδόπουλος (Κεφίρ Υγιεία), Ηλιάνα Σκορδή (Fanta), Δημήτριος Στρατάκης (Wellaby’s), Πάνος Τασιούλης (Vapona), Παναγιώτα Τεμπελοπούλου (Amita Motion), Έλενα Φασούλα (Klinex), Νίκος Φώτης (Creta Farms Εν Ελλάδι Γύρος), Άννα Χατζηιωάννου (Longevity πρόβειο και Longevity αγελαδινό 2%).

Στις επιμέρους παρουσιάσεις, η Κατερίνα Τσεμπερλίδου, Ελληνίδα διαφημίστρια και συγγραφέας με εκτενή εμπειρία στα FMCG, ανέδειξε την αξία της ευτυχίας, που αντλούν οι καταναλωτές από τις μάρκες και που κινητοποιεί τους marketers ώστε να παράγουν καινοτόμα και χρήσιμα προϊόντα. Ταυτόχρονα αναφέρθηκε στις δημογραφικές, τεχνολογικές, νομοθετικές και αξιακές αλλαγές, η οποίες επηρεάζουν και διαμορφώνουν τους καταναλωτές, προσκαλώντας τους σύγχρονους marketers να αφουγκραστούν και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Ο David Gluckman, εφευρέτης μαρκών ποτών κυρίως για λογαριασμό της Diageo, μεταξύ των οποίων το Baileys Irish Cream, ανέλυσε τα επιμέρους χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει μια δυναμική ομάδα ανάπτυξης νέων προϊόντων για να είναι αποτελεσματική στην επινόηση καινοτομίας. Συμβούλεψε τους νέους product developers μεταξύ άλλων να εστιάζουν κυρίως στην ποιότητα του προϊόντος, στις λεπτομέρειες που μπορούν να κάνουν τη διαφορά έναντι του ανταγωνισμού και να είναι πάντα ειλικρινείς προς τους καταναλωτές. Ο Paul Kangangi παρουσίασε πώς ένα purpose-driven brand, όπως η ανερχόμενη ολλανδική μάρκα σοκολάτας Tony’s Chocolonely, κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να ευαισθητοποιήσει το καταναλωτικό κοινό σχετικά με το ζήτημα της παιδικής εργασίας στις φυτείες κακαόδεντρων της Αφρικής και να κινητοποιήσει θεσμούς για την καταπολέμησή της.

Την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου οι εργασίες του συνεδρίου ολοκληρώθηκαν με το workshop που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του OTEAcademy με θέμα «Twelve things you have to know about developing new brands». Το workshop επίβλεψε ο περίφημος product innovator, David Gluckman. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εντρυφήσουν στη μέθοδό του και να σχεδιάσουν τα δικά τους πρωτότυπα προϊόντα.

Το συνέδριο FMCG πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και υποστηρίχθηκε από τις εταιρείες LEADMARK και PRICEYE.