Εθνική υπόθεση ανάπτυξης η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια

Εθνική υπόθεση ανάπτυξης η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια. 

Την πεποίθησή του ότι το 2019 θα είναι μια σημαντική χρονιά για τον κλάδο ιχθυοκαλλιεργειών εξέφρασε o πρόεδρος της Ελληνικής Οργάνωσης Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥΤ), Απόστολος Τουραλιάς.

 Όπως τόνισε, «η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης των μεγάλων εταιρειών θα δώσει ένα επιπλέον μήνυμα στόχευσης του κλάδου στην κερδοφόρα ανάπτυξη. Η διαδικασία της αναδιάρθρωσης απέδειξε πως η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια είναι ιδιαίτερα ελκυστικός κλάδος για επενδύσεις από διεθνή funds. Εξάλλου, όλες οι εταιρείες, μικρές μεσαίες ή μεγάλες έχουν αποδείξει εμπράκτως ότι στηρίζουν την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια, αναλαμβάνοντας ρίσκα, επενδύοντας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και αναπτύσσοντας διαρκώς τις εμπορικές τους δραστηριότητες».

 Παράλληλα, προσέθεσε ότι «το 2016 η Οργάνωση Παραγωγών ήταν ένα όραμα. Σήμερα είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός. Η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας είναι εθνική υπόθεση. Το ελληνικό ψάρι πρέπει να γίνει εθνικό προϊόν και καλούμαστε όλοι να βοηθήσουμε προς αυτή τη κατεύθυνση».

 Η προσπάθεια της ΕΛΟΠΥ, όπως ανέφερε ο κ. Τουραλιάς ξεκίνησε στα μέσα του 2016 με την απόφαση 21 παραγωγών να ξεφύγουν από την εσωστρέφεια και να συνεργαστούν μεταξύ τους, ώστε να πετύχουν τη διαφοροποίηση του ελληνικού ψαριού.

 «Σε δύσκολες εποχές και δυσμενή οικονομική συγκυρία αποφασίσαμε να επενδύσουμε με ιδίους πόρους στην εθνική ταυτότητα του προϊόντος. Στα 2,5 αυτά χρόνια, κατακτήσαμε η ΕΛΟΠΥ να αναγνωριστεί ως Οργάνωση Παραγωγών και να έχει εγκεκριμένο Σχεδίο Παραγωγής και Εμπορίας για τη διετία 2018-19. Ολοκληρώσαμε το σύνολο των ερευνών στις κύριες αγορές μέχρι επίπεδο καταναλωτή και με βάση τα ευρήματα καταρτίσαμε το Brand Strategy του “Fish from Greece – Ελληνικό Ψάρι”», υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ.

 Σημειώνεται ότι στη γενική συνέλευση των μετόχων που πραγματοποιήθηκε εγκρίθηκε o οικονομικός προϋπολογισμός του 2019, σύμφωνα με τον οποίο η συνολική επένδυση για την προώθηση του ελληνικού προϊόντος θα φτάσει στο τέλος του 2019 τα 2,5 εκατ. ευρώ, αποκλειστικά από ιδίους πόρους. Επίσης, σε επίπεδο τετραετίας θα διατεθούν 12 -13 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για την προώθηση.