Με online φυλλάδια «ψαρεύουν» πελάτες τα σούπερ μάρκετ

Ανατροπές στο κανάλι των σούπερ μάρκετ την επόμενη διετία

Την πεποίθησή του ότι έρχονται ανακατατάξεις στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα εξέφρασε πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Φοίβος Καρακίτσος, Διευθύνων Σύμβουλος SPAR Hellas,  εκτιμώντας ότι η ανακατανομή θα συνεχιστεί για την επόμενη διετία. Ανατροπές

Σύμφωνα με τον κ. Καρακίτσο, ο συγκεντρωτισμός της ελληνικής αγοράς δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς παραμένει ακόμα σε μεγάλο βαθμό τμηματοποιημένη. Το οργανωμένο λιανεμπόριο βρίσκεται περίπου στα 9 δισ. ευρώ, ενώ περίπου ίδιος είναι ο τζίρος της λεγόμενης ανοργάνωτης αγοράς, για την οποία όλοι οι λιανέμποροι κάνουν προσπάθεια να φέρουν μέσα στο δικό τους κανάλι.

Επιπλέον, η ανακατανομή του κλάδου οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα θα εξακολουθήσει τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια, με τα παλαιά σχήματα και τις ενώσεις αγορών να γνωρίζουν επιβαλλόμενες αλλαγές και εκσυγχρονισμό για να κατορθώσουν να επιβιώσουν ίσως και διασπάσεις από όπου θα προκύψουν νέα σχήματα, πιο σύγχρονα και οργανωμένα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SPAR ανέφερε χαρακτηριστικά: “Θα δούμε νέες ενώσεις και νέες συνέργειες να προβάλουν, ενώ είναι βέβαιο πως αλλαγές θα υπάρξουν και στις επάνω γραμμές του λιανεμπορίου, καθώς οι τρεις πρώτοι παίκτες της αγοράς έχουν ξεφύγει και πρέπει με κάποιο τρόπο οι ισορροπίες να ανακτηθούν. Έχουμε ακόμα να δούμε αρκετά”.

Ένα χρόνο μετά την επανέναρξη λειτουργίας της SPAR Hellas στην Ελλάδα, ο κ. Καρακίτσος, δήλωσε την ικανοποίησή του για την πορεία της εταιρείας. Έχοντας υλοποιήσει έως τώρα συνολικές επενδύσεις ύψους περίπου 2,70 εκατ. ευρώ για τα καταστήματα που έχουν μετατραπεί σε SPAR, η διοίκηση της εταιρείας οραματίζεται, σύμφωνα με τον κ. Καρακίτσο, «στην επόμενη 5ετία να ενώσει κάτω από το brand της SPAR περισσότερα από 250 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, κρατώντας το μεσαίο λιανεμπόριο στα χέρια των ανεξάρτητων Ελλήνων επιχειρηματιών, να δώσει χώρο στα ράφια σε όλα τα ιδιαίτερα τοπικά προϊόντα της κάθε περιοχής, να ενισχύσει την απασχόληση στις τοπικές οικονομίες, να δυναμώσει την οικονομία της περιφέρειας ανταποδοτικά και να πετύχει εξαγωγές άξιων προϊόντων που προάγουν την ελληνικότητα στο δίκτυο της SPAR σε ολόκληρο τον κόσμο». 

Το δίκτυο της SPAR στην Ελλάδα σήμερα αριθμεί 77 καταστήματα συνολικά (πλήρους μετατροπής και σε ενδιάμεση φάση) με το πλάνο της εταιρίας για το 2019 να στοχεύει σε 107 καταστήματα, 47 πλήρους μετατροπής σε SPAR και 60 ακόμα σε ενδιάμεση φάση.