Μικρές αλλαγές στις τιμές των βασικών αγαθών στα σούπερ μάρκετ

Αλλάζει ο χάρτης των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. 

Δεκάδες καταστήματα έχουν εγκαινιαστεί το τελευταίο χρονικό διάστημα σε όλη την Ελλάδα, με τις γνωστές αλυσίδες του λιανεμπορίου τροφίμων να διεκδικούν μεγαλύτερο κομμάτι από τους τζίρους και της μικρής λιανικής. Το φαινόμενο αυτό επιβεβαιώνει τις προβλέψεις για μεγάλες ανακατατάξεις στο κανάλι των σούπερ μάρκετ, που αναμένονται για την επόμενη διετία.

Αναλυτικότερα, ένας από τους βασικούς στόχους των περισσότερων αλυσίδων είναι να αποκτήσουν ισχυρή παρουσία σε τουριστικούς προορισμούς εν όψει καλοκαιριού, ιδρύοντας συνήθως μικρά και ευέλικτα καταστήματα, τα οποία περιορίζουν αισθητά τα κέρδη των μίνι μάρκετ.

Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατα η Lidl Hellas εγκαινίασε το 7ο κατάστημά της στη Χαλκιδική, φτάνοντας συνολικά τα 224 σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα. Πριν από λίγους μήνες πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια επίσης τριών νέων καταστημάτων, δύο στη Θεσσαλονίκη, στην Πολίχνη και στο Πανόραμα, και ένα στη Βέροια.

Την ίδια στιγμή, δυναμική είσοδο έχει πραγματοποιήσει και η SPAR HELLAS, της οποίας το δίκτυο μέσα σε μόλις 12 μήνες, αριθμεί 77 καταστήματα συνολικά (πλήρους μετατροπής και σε ενδιάμεση φάση) με το πλάνο της εταιρείας για το 2019 να στοχεύει σε 107 καταστήματα, 47 πλήρους μετατροπής σε SPAR και 60 ακόμα σε ενδιάμεση φάση.

Επιπλέον, η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., market leader του κλάδου στην Βόρεια Ελλάδα και μία από τις σημαντικές δυνάμεις πανελλαδικά, συνεχίζει την πορεία ανάπτυξης, μετά την είσοδό της στην Αττική. Πριν μερικούς μήνες εγκαινίασε ένα νέο κατάστημα στη Λέσβο, φτάνοντας συνολικά τα 333 καταστήματα.

Ακόμα, περίπου 100 εκατ. ευρώ σκοπεύει να επενδύσει στην τριετία 2020 – 2022 η METRO AEBE, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος Αριστοτέλης Παντελιάδης. Έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία το τριετές πλάνο ενοποίησης με την “Βερόπουλος” καθώς και το πλάνο ανακαινίσεων στο σύνολο των καταστημάτων της αποκτηθείσας αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα, η εταιρεία παραμένει στη short list των πρωταγωνιστών του ελληνικού λιανεμπορίου. Στις αρχές Ιουλίου μάλιστα, νέο κατάστημα της αλυσίδας METRO Cash & Carry εγκαινιάστηκε στη Ζάκυνθο, με στόχο να καλύψει τις ανάγκες των επαγγελματιών σε μια περιοχή με έντονη τουριστική κίνηση.