Μεγάλη γκάμα σε μικρό μίνι μάρκετ
Το μίνι μάρκετ επί της οδού Βυζαντίου, στο Μαρούσι, έχει καταφέρει να ανταπεξέλθει στην αγορά, μέσα από την ευρεία γκάμα των προϊόντων του, καθώς προσφέρει σχεδόν τα πάντα στους καταναλωτές, παρά το μικρό μέγεθός του.
Του Στέλιου Ασλανίδη
O Γιώργος Παπάζογλου δραστηριοποιείται από το 2010 στον κλάδο των μίνι μάρκετ και της μικρής λιανικής, «παλεύοντας», όπως όλοι, για το μεροκάματο, μέρος του οποίου, όμως, συνεχίζει να επενδύει στο κατάστημά του. Κάπως έτσι, το μικρό μίνι μάρκετ επί της οδού Βυζαντίου, στο Μαρούσι, έχει καταφέρει να αυξήσει κατά πολύ την γκάμα των προϊόντων του, λειτουργώντας ως μίνι μάρκετ σε χώρο… ψιλικατζίδικου.
«Αυξάνουμε διαρκώς την γκάμα των προϊόντων»
«Ξεκινήσαμε από τα βασικά και, σιγά σιγά, προσπαθούμε να αυξάνουμε διαρκώς την γκάμα των προϊόντων μας, ώστε να εξυπηρετούμε με κάθε τρόπο τους πελάτες μας», εξήγησε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» ο κ. Παπάζογλου. Στο εν λόγω μίνι μάρκετ θα βρει κανείς σχεδόν τα πάντα, αφού, πέρα από τα ψιλικά, τα τσιγάρα, τις εφημερίδες και τα προϊόντα ψυγείου, στο κατάστημα υπάρχουν, πλέον, ακόμη και φρέσκοι ξηροί καρποί, αλλά και μία εντυπωσιακή κάβα με ποτά και κρασιά.
«Το 70% των προϊόντων μας βασίζεται στις ανάγκες των πελατών»
Η ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων στο κατάστημα γίνεται, επίσης, με… σχέδιο, αφού, όπως μας τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παπάζογλου: «Το 70% περίπου των προϊόντων που έχουμε στα ράφια είναι με βάση τις ανάγκες των πελατών μας και όσα εκείνοι μας ζητάνε ανά διαστήματα, αφού προσπαθούμε να φέρνουμε οτιδήποτε έχει ζήτηση. Από εκεί και πέρα, όμως, το υπόλοιπο 30% είναι προϊόντα που δοκιμάζουμε εμείς οι ίδιοι, για να τα προτείνουμε στον κόσμο και να δούμε αν είναι κάτι που αξίζει να έχουμε στο κατάστημά μας».
«Έχει ζήτηση το χύμα κρασί»
Όσον αφορά την προσθήκη της κάβας στο κατάστημα, αυτή φαίνεται ότι ήταν μία σωστή επιλογή, αφού η μεγάλη γκάμα σε ποτά και, κυρίως, σε κρασιά έχει αποδώσει τα αναμενόμενα, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του μίνι μάρκετ. «Ειδικά το χύμα κρασί κινείται πάρα πολύ καλά και τον χειμώνα προσφέρει ένα σημαντικό έξτρα έσοδο, αυξάνοντας τον τζίρο του καταστήματος. Οι ετικέτες που έχουμε είναι πολλές κι ο κόσμος δείχνει να μας επιλέγει σε αυτό το κομμάτι», τόνισε στο περιοδικό μας.
«Νέα τάση τα χωρίς γλουτένη και χωρίς ζάχαρη»
Η νέα τάση στην αγορά θέλει τους καταναλωτές να «στρέφονται» σε προϊόντα χωρίς ζάχαρη και χωρίς γλουτένη και, γενικά, σε πιο υγιεινές επιλογές. Είναι, όμως, αυτό εμφανές και στην ίδια την αγορά και συγκεκριμένα στα μικρά καταστήματα, όπως τα μίνι μάρκετ και τα ψιλικατζίδικα; «Ναι, το έχουμε παρατηρήσει κι εδώ. Είναι, όντως, νέα τάση τα χωρίς γλουτένη και χωρίς ζάχαρη, αφού υπάρχει μία συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων που προσέχει τι αγοράζει και ψάχνει τα συγκεκριμένα προϊόντα, τα οποία αυξάνονται σταδιακά και στο δικό μας κατάστημα», μας απαντά ο κ. Παπάζογλου.
«Χωρίς POS θα χάναμε πελάτες»
Ένα από τα μεγάλα ζητήματα στην αγορά του μίνι μάρκετ έχει να κάνει με το ελάχιστο περιθώριο κέρδους που έχουν οι ιδιοκτήτες από μία σειρά προϊόντων, όπως τα τσιγάρα, οι κάρτες κινητής τηλεφωνίας κι οι εφημερίδες. Ειδικά, μάλιστα, όταν οι αγορές αυτές συνδυάζονται και με πληρωμή μέσω «πλαστικού χρήματος», που πολλές φορές βάζει… μέσα τα καταστήματα. Πώς το έχει αντιμετωπίσει ο ίδιος; «Έχω τοποθετήσει, φυσικά, μηχάνημα POS κι εξυπηρετώ τους πάντες με αυτό. Είναι αλήθεια ότι σε κάποια προϊόντα εκμηδενίζεται το περιθώριο κέρδους για εμάς, αλλά χωρίς αυτή τη δυνατότητα θα χάναμε πελάτες. Μας το λένε κι οι ίδιοι, άλλωστε, ότι ένας από τους λόγους που έρχονται εδώ είναι κι αυτός. Άρα, είμαστε αναγκασμένοι, ουσιαστικά, να χρησιμοποιούμε το POS».
«Πολλή κούραση, πολλές ευθύνες»
Ο κ. Παπάζογλου απασχολείται στο δικό του μίνι μάρκετ εδώ και σχεδόν μία δεκαετία, οπότε έχει πλέον την εμπειρία της συγκεκριμένης δουλειάς. Τελικά, αξίζει τον κόπο να έχει το δικό του μίνι μάρκετ; «Το μεροκάματο βγαίνει τις περισσότερες ημέρες, όμως, είναι μία δουλειά που έχει πάρα πολλή κούραση και πάρα πολλές ευθύνες. Το ωράριο είναι εξαντλητικό και, όταν το μαγαζί είναι και δικό σου, είσαι υπεύθυνος για 1.000 πράγματα, τα οποία περνάνε από τα χέρια σου και πρέπει να τα διεκπεραιώνεις σχεδόν καθημερινά. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, βέβαια, ειδικά τα πρώτα χρόνια, είναι το μπάτζετ, αφού πρέπει να έχεις αρκετά χρήματα, για να καταφέρεις να γεμίσεις το μαγαζί σου, προπληρώνοντας τα περισσότερα προϊόντα», τόνισε στο περιοδικό μας.
«Βελτιωμένη η εικόνα στην αγορά»
Για τα καταστήματα που άνοιξαν εν μέσω της κρίσης που «πλήγωσε» την ελληνική οικονομία κι οδήγησε σε «λουκέτο» πάρα πολλά μίνι μάρκετ, η κατάσταση δείχνει βελτιωμένη τον τελευταίο καιρό. Το γεγονός μας επιβεβαίωσε κι ο κ. Παπάζογλου. «Τα τελευταία χρόνια η εικόνα είναι βελτιωμένη σε σχέση με το 2010 που ξεκινήσαμε εμείς. Όχι ότι έχει αλλάξει κάτι δραματικά, αλλά υπάρχει, τουλάχιστον, λίγο παραπάνω κινητικότητα».
Έδρα: Οδός Βυζαντίου, Μαρούσι