Στις βίγκαν επιχειρήσεις “ποντάρει” η Θεσσαλονίκη.
Όλο και περισσότερο έδαφος κερδίζει στην εγχώρια αγορά το κίνημα του βιγκανισμού, με αποτέλεσμα αρκετά καταστήματα μικρής λιανικής να τοποθετούν ανάλογα προϊόντα στα ράφια τους, προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους.
Πιο συγκεκριμένα, αυξητική τάση καταγράφει το ποσοστό των πολιτών που επιδεικνύει ενδιαφέρον για τον βιγκανισμό, με το μεγαλύτερο μερίδιο να καταλαμβάνουν οι γυναίκες, ενώ σε ό,τι αφορά τις ηλικιακές ομάδες, η ομάδα 25-45 ετών είναι αυτή που έχει τη μεγαλύτερη “παρουσία”. Εξάλλου, εταιρείες και στην εγχώρια αγορά έχουν ήδη επενδύσει στην παραγωγή και διάθεση vegan προϊόντων για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες μίας αγοράς που καταγράφει διεύρυνση μεγεθών.
Πρόσφατα μάλιστα, ο δήμος Θεσσαλονίκης παρουσίασε τα σχέδιά του για τη δημιουργία ενός γαστρονομικού “χάρτη” vegan και vegetarian επιλογών, που θα δίνει στους επισκέπτες της πόλης την δυνατότητα να έχουν αξιόπιστη ενημέρωση. Ο “χάρτης” αυτός αναμένεται να δώσει προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν της πόλης, το οποίο, από άποψη γαστρονομικού ενδιαφέροντος, είναι πολυσχιδές και πολυμορφικό, αφού η Θεσσαλονίκη είναι μία πολυπολιτισμική πόλη και το “αποτύπωμα” αυτό αναδεικνύεται μέσα από γεύσεις και αρώματα που όχι μόνο δεν έχουν αλλοιωθεί στο πέρασμα του χρόνου, αλλά, είναι ακόμα πιο ισχυρά και, πολλές φορές, ικανά να αποτελέσουν και ιδιότυπα brand τουρισμού.
Στη διάρκεια της ημερίδας, ο εκπρόσωπος του κινήματος του βιγκανισμού στην Ελλάδα, Πάνος Χαλόφτης μίλησε για τη διεθνή τάση στο “πεδίο” του βιγκανισμού, για έρευνες που έγιναν σε σχέση με την ‘παρουσία’ του βιγκανισμού στην Ελλάδα και για το αν το τουριστικό “υπόβαθρο” πόλεων όπως η Θεσσαλονίκη μπορεί να προσελκύσει επισκέπτες αυτής της ομάδας. Στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με στοιχεία ιστοσελίδας που περιέχει καταστήματα εστίασης vegan και vegetarian, υπάρχουν τέσσερα vegan εστιατόρια, 35 vegetarian και 325 καταστήματα αντίστοιχων προϊόντων.