Νέες προκλήσεις για το online λιανεμπόριο.
Η online αγορά και η παράδοση των FMCG στο σπίτι αναμένεται να αυξηθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια, όπως υπέδειξαν τα στοιχεία του πρόσφατου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ.
Για το λόγο αυτό, κύρια θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσουν όσοι δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο είναι η εξυπηρέτηση των παραγγελιών, ώστε να ξεπερνιούνται δύο από τα σημαντικότερα προβλήματα: το υψηλό κόστος και η παράδοση σε ώρες που βολεύουν τους πελάτες. Ο ομιλητής Mikhail Filippov ανέφερε το παράδειγμα της αξιοποίησης των λύσεων που σχεδίασε η ΕΥ για τη ρωσική αλυσίδα Azbuka Vkusa, με δίκτυο μεσαίων σούπερ μάρκετ και convenient stores σε δύο μεγάλες ρωσικές πόλεις των 20 εκατ. κατοίκων. Αναβαθμίζοντας το website, την in-store τεχνολογία και τα διαθέσιμα μέσα παράδοσης και αξιοποιώντας τα καταστήματα ως σημεία συγκέντρωσης της παραγγελίας, η αλυσίδα κατάφερε να εξυπηρετεί παραγγελίες σε μειωμένο χρόνο και με αυξημένο περιθώριο κέρδους. Ο ομιλητής, αναφέροντας πως το last mile αφορά το 60%-80% του κόστους εξυπηρέτησης online παραγγελιών, πρότεινε ως την πιο συμφέρουσα λύση το outsourcing της διανομής. Κλείνοντας, κάλεσε τους λιανεμπόρους στην Ελλάδα να αναλάβουν από κοινού μια σχετική πρωτοβουλία, ώστε να υπάρχει οικονομία κλίμακος.