Σούπερ μάρκετ: Στο 6% οι online αγορές εν μέσω κορονοϊού.
Ανησυχία αλλά όχι πανικό και στροφή του καταναλωτικού κοινού σε αγορές που σχετίζονται με την ασφάλεια και την υγιεινή καταγράφει η τελευταία έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που παρουσιάζει την εικόνα στο εγχώριο λιανεμπόριο μετά την εμφάνιση του κορονοϊού.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 53% του κοινού δήλωσε ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί άγχος, το 42% φόβο, το 22% σύνεση, ενώ ένα 11% ότι του προκαλεί πανικό και το 8% θυμό.
Ως αποτέλεσμα της εμφάνισης του ιού COVID-19, το 66% του κοινού δηλώνει ότι έχει προμηθευτεί προϊόντα απολύμανσης, το 54% προσπαθεί να μειώσει τις επισκέψεις του σε καταστήματα για αγορές και το 6% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές μέσω του διαδικτύου, κάτι που δείχνει ότι οι αγοραστές προτιμούν ακόμα τις πιο αραιές επισκέψεις στα καταστήματα από τις ηλεκτρονικές αγορές, παρά την αύξηση που καταγράφεται στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ. Το 46% ανησυχεί ότι θα εμφανιστούν ελλείψεις σε βασικά είδη, αλλά μόνο το 24% δηλώνει ότι έχει αποθηκεύσει τρόφιμα ή άλλα είδη, κάτι που επιβεβαιώνει το χαμηλό επίπεδο ανησυχίας του κοινού για ελλείψεις. Άλλες αξιοσημείωτες αλλαγές που καταγράφονται αφορούν την υγιεινή και την ασφάλεια. Χαρακτηριστική είναι η στροφή του κοινού από τα χύμα προϊόντα στα συσκευασμένα, σε ποσοστό 38%, και ο πιο συστηματικός έλεγχος της προέλευσης των τροφίμων από το 34% των αγοραστών.