Γεμάτα τα ντουλάπια των ελληνικών νοικοκυριών.
Οι περισσότεροι καταναλωτές, 7 στους 10, έχουν αποθηκεύσει τρόφιμα και άλλα βασικά είδη για το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Πιο αναλυτικά, το 70% των καταναλωτών έχουν αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον 1 εβδομάδα κυρίως σε βασικά τρόφιμα, όπως τα ζυμαρικά και το ρύζι, ενώ τουλάχιστον το 50% έχει αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα για πάνω από 2-3 εβδομάδες. Η αποθήκευση των τροφίμων σε συνδυασμό με τις διαβεβαιώσεις της αγοράς για την επάρκεια των ειδών έχουν οδηγήσει σε σαφή μείωση της ανησυχίας του κοινού.
Οι καταναλωτές πλέον δηλώνουν ότι κάνουν μικρότερες χρονικά επισκέψεις στο σουπερμάρκετ (ποσοστό 68%), αλλά και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, καθώς έχουν μειωθεί σαφώς οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού COVID-19. Παράλληλα, ένα ποσοστό της τάξης του 10% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου, πολύ αυξημένο σε σχέση με το 1-2% που αγόραζε online πριν την κρίση, αλλά και το 6% της προηγούμενης μέτρησης στις 9-12 Μαρτίου. Αυτοί είναι και οι κύριοι λόγοι που μόνο 8% των καταναλωτών θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.
Σημαντικό ρόλο στη διαφωνία του κοινού με την επέκταση του ωραρίου παίζει ο θετικός ρόλος που έχουν παίξει όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα το προσωπικό των σουπερμάρκετ, το οποίο κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτοφανείς συνθήκες το προηγούμενο διάστημα. Θετικά αξιολογείται ο ρόλος του προσωπικού των σουπερμάρκετ από το 75% του κοινού και του σουπερμάρκετ γενικά από το 68%. Θετικά αποτιμάται ο ρόλος και των προμηθευτών και της βιομηχανίας τροφίμων σε ποσοστό 58%, αλλά και της πολιτείας σε ποσοστό 65%.