“Θησαύρισαν” τα σούπερ μάρκετ εν μέσω κορονοϊού.
Συνολικό τζίρο της τάξεως του 1,36 δισ. ευρώ σημείωσαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στις ταχυκίνητες κατηγορίες αγαθών σε διάστημα επτά εβδομάδων από την εμφάνιση του κορονοϊού στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI.
Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ανήλθαν σε 1.035,9 εκατ. ευρώ έναντι 792,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σημειώνοντας αύξηση 30,7%. Επί του συνολικού τζίρου η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 54,2% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.
Σημειώνεται ότι στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (28,7% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (47,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (37,2% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (15,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).
Τα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι οι κατηγορίες που αυξάνονται περισσότερο τη συγκεκριμένη περίοδο. Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ, που ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 449,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 351,9%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 309% και το οινόπνευμα με άνοδο 308,6%.
Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 12/4/2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (14/4/2019), αγγίζει το 35,2%. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, την συγκεκριμένη εβδομάδα οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ανήλθαν σε 152,1 εκατ. ευρώ έναντι 112,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή.
Σημειώνεται ότι στις 340 κατηγορίες προϊόντων, 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 34,1%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (35,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 24,1%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 65,2%). Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος εμφανίζει άνοδο 629,9%, ο αθλητικός εξοπλισμός (341,7% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), τα συμπληρώματα διατροφής, με αύξηση 336,9%, κόλλες βαριάς χρήσης με αύξηση 329,9% και εξοπλισμός ζαχαροπλαστικής με αύξηση 290,6%.