Το μίνι μάρκετ «Λίγο Απ’ όλα» επί της οδού Καζαντζάκη στο Γέρακα αποτελεί απόδειξη ότι οι επενδύσεις σε ένα κατάστημα της μικρής λιανικής κι η σωστή λειτουργία του μπορεί να έχουν αποτέλεσμα και σημαντικά περιθώρια κέρδους για τον ιδιοκτήτη του.
Του Βάιου Τασούλα
Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα οδήγησε πολλούς επαγγελματίες της μικρής λιανικής εκτός αγοράς, με καταστήματα να κλείνουν και άλλα να «φυτοζωούν» τόσο στις μεγάλες πόλεις της χώρας, όσο και στην επαρχία. Το περιθώριο κέρδους έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό κι η αγοραστική «δύναμη» των καταναλωτών έχει περιοριστεί όσο και τα εισοδήματά τους. Μίνι μάρκετ όπως αυτό επί της οδού Καζαντζάκη στο Γέρακα, όμως, κι επιχειρηματίες, όπως ο κ. Σάββας Σαμπανίδης, αποδεικνύουν ότι σημαντικό ρόλο στην επιβίωση ή και την επιτυχία ενός καταστήματος «παίζει» κι ο τρόπος διαχείρισής του. Κι αυτό γιατί η ταμπέλα «Λίγο Απ’ όλα» κοσμεί πλέον δύο μίνι μάρκετ, με την επιχείρηση να ακολουθεί πια μία «τροχιά» ανάπτυξης που έφερε και την πρόσφατη ανακαίνιση του πιο παλιού καταστήματος.
Η ανακαίνιση στον Γέρακα
«Η επιτυχία του δεύτερου καταστήματος που ανοίξαμε στην Παιανία μας έβαλε σε σκέψεις για την ανανέωση και του πιο παλιού μας μίνι μάρκετ εδώ, στον Γέρακα, το οποίο και ξεκίνησε να λειτουργεί το 2009», είπε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» ο κ. Σαμπανίδης. «Το δεύτερο κατάστημα το κάναμε πραγματικά “Λίγο Απ’ όλα”, αφού προσθέσαμε και την επιλογή του καφέ, δοκιμάζοντας τη νέα αυτή τάση που υπήρχε στην αγορά. Τα αποτελέσματα ήταν απόλυτα θετικά και κάπως έτσι αποφασίσαμε να επενδύσουμε και στο πρώτο μίνι μάρκετ που ανοίξαμε», πρόσθεσε. Η έξτρα επένδυση αφορούσε την ολική ανακαίνιση του χώρου στο κατάστημα του Γέρακα, με την προσθήκη και του έξτρα χώρου για την παρασκευή και την πώληση καφέ. Αυτή ολοκληρώθηκε πριν από λίγους μήνες, αλλά ήδη ο ιδιοκτήτης του φαίνεται ικανοποιημένος.
Στην πράξη φαίνεται ότι όσο περισσότερα χρήματα μπορείς να διαθέσεις στο κατάστημά σου, τόσο καλύτερα θα αποδώσει κι αυτό στη συνέχεια
«Έχει αυξηθεί σημαντικά ο τζίρος»
Όπως είπε στο περιοδικό μας ο κ. Σαμπανίδης, η ανακαίνιση του μίνι μάρκετ έχει ξεκινήσει από την πρώτη στιγμή να αποδίδει τα προσδοκώμενα. «Με το που ολοκληρώθηκαν οι εργασίες και το κατάστημα άλλαξε μορφή, ο κόσμος άρχισε να έρχεται ακόμη και για να δει απλώς τις διαφορές. Με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα κατάστημα γειτονιάς, η περιέργεια ήταν αρκετή, για να φέρει αρκετούς στον χώρο. Από εκεί και πέρα, ήταν δική μας δουλειά να τους δείξουμε τι παραπάνω μπορούμε πλέον να προσφέρουμε. Ο καφές μας είναι υψηλής ποιότητας κι εδώ ο κόσμος έχει πια τη δυνατότητα να ψωνίσει τα πάντα. Κι αυτό έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει κι οικονομικά, αφού ο τζίρος μας είναι σημαντικά αυξημένος σε αυτούς τους πρώτους μήνες», ανέφερε.
«Αξίζει να επενδύσει κανείς»
Με την εμπειρία και του έτερου μίνι μάρκετ, ο κ. Σαμπανίδης είναι ο κατάλληλος άνθρωπος να μας απαντήσει αν αξίζει να επενδύσει κανείς χρήματα σε ένα μίνι μάρκετ. «Ναι, στην πράξη φαίνεται ότι όσο περισσότερα χρήματα μπορείς να διαθέσεις στο κατάστημά σου, τόσο καλύτερα θα πάει κι αυτό στη συνέχεια. Αξίζει να επενδύσεις σε αυτό, ώστε να αυξήσεις μακροχρόνια και τα δικά σου έσοδα. Η δική μου λογική είναι ότι αντί να πάρω ένα καλύτερο αμάξι, θα δώσω τα χρήματα για να κάνω π.χ. αυτή την ανακαίνιση, που θα μου αποφέρει ακόμη περισσότερα στο μέλλον. Και όπως δείχνουν και τα αποτελέσματα στα δικά μου μίνι μάρκετ, η λογική αυτή επιβεβαιώνεται και στην πράξη».
«Δίνει νέα δυναμική ο καφές»
Όσον αφορά την επιτυχία του εγχειρήματος, το «Λίγο Απ’ όλα» που γράφει η ταμπέλα των δύο πια μίνι μάρκετ του κ. Σαμπανίδη φαίνεται ότι αποτελεί το… κλειδί. «Η προσθήκη του καφέ αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις και των… τριγύρω προϊόντων στο άλλο κατάστημα, αλλά κι από μόνος του έχει τη δυναμική για πολύ μεγαλύτερα έσοδα. Σε αυτό το κατάστημα δε, έχουμε πια τα πάντα, αφού υπάρχει και μαναβική, με αποτέλεσμα να μπορεί ο πελάτης μας να συνδυάσει τις αγορές του. Θα πάρει τον καφέ υψηλής ποιότητας, τα συνοδευτικά του, αλλά θα κάνει και τα ψώνια του σε πολύ καλές τιμές», μας εξήγησε.
«Ανεβασμένο όλο το μαγαζί»
Ο ιδιοκτήτης του «Λίγο Απ’ όλα» σημείωσε, μάλιστα, ότι έστω και σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα οι πωλήσεις δείχνουν αυξημένες σε όλα τα προϊόντα. «Βασικά, είναι ανεβασμένο όλο το μαγαζί, γιατί έρχεται περισσότερος κόσμος κι αυτό ευνοεί όλα τα προϊόντα. Σίγουρα κι εμείς έχουμε αυξήσει την γκάμα των κωδικών, για παράδειγμα σε όσα σχετίζονται με τον καφέ (σ.σ. ο χώρος έχει “εξοπλιστεί” ιδανικά για τις λεγόμενες αυθόρμητες αγορές, μαζί με τον καφέ), αλλά την ίδια ώρα δεν υπάρχει κάτι που φέρνουμε και δεν φεύγει. Άλλο λιγότερο, άλλο περισσότερο, αλλά η ανακαίνιση του καταστήματος έχει βελτιώσει νομίζω τα πάντα μέχρι στιγμής», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τα θετικά της… παραπάνω δουλειάς
Φυσικά, η ανακαίνιση του καταστήματος κι η προσθήκη του καφέ δεν είχε μόνο… θετικά αποτελέσματα, αφού αυξήθηκαν κι οι υποχρεώσεις. «Ναι, πέραν της επένδυσης των χρημάτων, έχουμε πια και περισσότερες υποχρεώσεις. Χρειάζονται έξτρα υπάλληλοι, ενώ έχει “μεγαλώσει” και το ωράριο εργασίας, έστω και λίγο, αφού ανοίγουμε μισή ώρα νωρίτερα, κι είμαστε σε λειτουργία έτσι κι αλλιώς σχεδόν όλη μέρα και κάθε μέρα. Από την άλλη όμως, η ανακαίνιση έχει προσφέρει και μία… ανανέωση σε εμάς τους ίδιους, που ερχόμαστε με μεγαλύτερη ευχαρίστηση για δουλειά, σε έναν νέο κι όμορφο χώρο», είπε στο περιοδικό μας ο κ. Σαμπανίδης.