Εναλλακτικά ζυμαρικά επιλέγουν οι σύγχρονοι καταναλωτές.
Η στροφή των Ελλήνων σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και το κανάλι των ζυμαρικών, καθώς πολλά καινοτόμα προϊόντα κοσμούν πλέον τα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ.
Πιο συγκεκριμένα, τα τελευταία χρόνια οι γνωστές βιομηχανίες ζυμαρικών έχουν λανσάρει κωδικούς για τους καταναλωτές, που επιθυμούν να μειώσουν την πρόσληψη επεξεργασμένων υδατανθράκων ή έχουν δυσανεξία στη γλουτένη. Το αποτέλεσμα αυτής της τάσης είναι μια μεγάλη ποικιλία ζυμαρικών από εναλλακτικά αλεύρια κόκκινης φακής, ρεβυθιού, φαγόπυρου, βρώμης, νιόκι, γλυκοπατάτας ή κινόας. Ο συγκεκριμένος τύπος ζυμαρικών έχει καταγραφθεί στη συνείδηση των καταναλωτών ως υγιεινή επιλογή και τοποθετείται στο καλάθι του νοικοκυριού, παρά την αισθητή διαφορά στην τιμή σε σχέση με τα συμβατικά ζυμαρικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά ζυμαρικών από όσπρια που λάνσαρε πριν λίγο καιρό η Barilla, που περιλαμβάνει πένες από 100% αλεύρι κόκκινης φακής και τα Casarecce από 100% αλεύρι ρεβιθιού. Παράλληλα, έδαφος κερδίζουν και τα ζυμαρικά από λαχανικά, που παράγονται από συστατικά όπως το σπανάκι, η ντομάτα ή το καρότο και είναι κατάλληλα και για τους ακόλουθους της vegan διατροφής. Άλλωστε, όπως δείχνουν και τα στοιχεία έρευνας του ΙΕΛΚΑ, που μελετά τις ανερχόμενες τάσεις της επόμενης δεκαετίας, αναμένεται να γίνει πιο έντονη η ζήτηση για εναλλακτικά τρόφιμα, καθώς το 25% του κοινού στην Ελλάδα θεωρεί αυτές τις επιλογές πιο υγιεινές.