Για χρόνια το αυγό θεωρούνταν μια “ένοχη” τροφή, καθώς ήταν συνδεδεμένο με τα ποσοστά υψηλής χοληστερίνης, με αποτέλεσμα να έχει αποκλειστεί από τη διατροφή μιας μερίδας καταναλωτών. Νεότερες όμως έρευνες διαμόρφωσαν μια διαφορετική εικόνα για την επίδραση του αυγού στον ανθρώπινο οργανισμό, οδηγώντας τελικά στην “απενεχοποίησή” του. Παράλληλα, η στροφή μιας σημαντικής κατηγορίας καταναλωτών προς τη σωματική άσκηση αλλά και την υγιεινή διατροφή, έδωσε νέα “πνοή” στον κλάδο, καθώς το αυγό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των επιλογών των αθλητών είτε πρόκειται για τη συμβατική του μορφή είτε για προϊόντα που αποτελούν παράγωγά του (π.χ ασπράδια). Παράλληλα, οι εγχώριες βιομηχανίες τα τελευταία χρόνια φαίνεται να επενδύουν στην καινοτομία και να λανσάρουν στην ελληνική αγορά προϊόντα εναλλακτικά, που κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις και ταυτίζονται με τη σωματική ευεξία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, διαφαίνεται ότι το κανάλι των αυγών έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά, με την τελευταία διετία να καταγράφεται αύξηση. Η τάση αυτή οφείλεται κυρίως στην αναγνώριση της διατροφικής αξίας του προϊόντος από τους σύγχρονους καταναλωτές, οι οποίοι σταδιακά έχουν υιοθετήσει νέες διατροφικές συνήθειες με έμφαση σε τροφές που αποτελούν πηγή  πρωτεΐνης. 

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ αλλά και των καταστημάτων της μικρής λιανικής τα τελευταία χρόνια εμφανίστηκαν προϊόντα ασπραδιού, τα οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στο εξωτερικό εδώ και δεκαετίες. Τα συγκεκριμένα προϊόντα κινούνται ανοδικά σε πωλήσεις χρόνο με το χρόνο, καθώς προσφέρουν μια ολοκληρωμένη διατροφική λύση, στο πλαίσιο της τάσης υπέρ της υγιεινής διατροφής, της γυμναστικής και των πρωτεϊνούχων διαιτών, καθώς το ασπράδι αυγού είναι η καλύτερη βιολογικής αξίας πρωτεΐνη για τον οργανισμό. Εταιρείες όπως η Χρυσά αυγά έχει λανσάρει καινοτόμα προϊόντα στην κατηγορία, όπως είναι το ασπράδι αυγού με σοκολάτα και το ασπράδι με γεύση φράουλας, που απευθύνονται σε όσους ακολουθούν ένα υγιεινό μοντέλο διαβίωσης αλλά και σε άλλες καταναλωτικές ομάδες.