Τα τελευταία χρόνια τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση και αποτελούν κατηγορία ζωτικής σημασίας για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής. Νέα προϊόντα λανσάρουν συνεχώς οι βιομηχανίες στην αγορά διεκδικώντας μεγαλύτερα μερίδια από το τζίρο.
Στο πλαίσιο αυτό, την πρώτη ελληνική cola με μηδέν ζάχαρη και φυσικό μεταλλικό νερό λανσάρει στην αγορά η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΑΕ. Όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Βίκος, η εταιρεία ολοκληρώνοντας δύο χρόνια ενδελεχούς έρευνας και ανάπτυξης R&D καινοτομεί με τη Βίκος Cola Zero Sugar. Σύμφωνα με τον κ. Σεπετά, πρόκειται για ένα προϊόν υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών, μοναδικό στη σύστασή του αλλά και φθηνό στο ράφι σε σχέση με ανάλογο προϊόν της Coca Cola. Το νέο προϊόν Βίκος Cola χωρίς ζάχαρη είναι διαθέσιμο στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ και διεκδικεί μερίδιο από μια κατηγορία αναψυκτικών που έχει αυξηθεί κατά 57% από το 2016. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Σεπετάς, αποτελεί πλέον το 30% της κατηγορίας δηλαδή, σχεδόν 1 στους 3 καταναλωτές που αγοράζουν Cola, επιλέγουν Cola Zero Sugar. Αναφορικά με την τιμή του προϊόντος, ο κ. Σεπετάς διευκρίνισε ότι θα είναι κατά μέσο όρο 20% φθηνότερο από το αντίστοιχο προϊόν της Coca Cola, σημειώνοντας ότι η εξάδα πωλείται σε τιμή κατά περίπου 70-80 λεπτά του ευρώ φθηνότερη από την αντίστοιχη του leader της αγοράς. Την ίδια στιγμή, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων συνεχίζει την δυναμική της πορεία διεκδικώντας περαιτέρω διεύρυνση του μεριδίου της στην αγορά των αναψυκτικών η οποία από το 2016 έως σήμερα παρουσιάζει συνολικά ανάπτυξη 4,8% ενώ ειδικότερα η κατηγορία cola ανάπτυξη 8,4%. Από το 2016 έως και το 2020 το μερίδιο αγοράς της εταιρείας Βίκος συνολικά στην κατηγορία των αναψυκτικών ανέρχεται σε 5% ενώ στην κατηγορία cola σε 4,2%. Την ίδια τετραετία η Βίκος παρουσίασε ανάπτυξη σε όγκο 333% στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών ενώ ειδικότερα στην κατηγορία cola ανάπτυξη σε όγκο 578%.
Αναφορικά με το 2020, ο κ. Σεπετάς υπογράμμισε ότι η χρονιά έκλεισε οριακά πτωτικά για τον τζίρο της Βίκος, δεδομένων των συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού και των μέτρων περιορισμού της διασποράς. Οι απώλειες από το κλείσιμο της εστίασης αντισταθμίστηκαν, όπως είπε, από την δυναμική που παρουσίασε το μη οργανωμένο λιανεμπόριο.
Τα τελευταία τρία χρόνια η εταιρεία υλοποίησε επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ που αφορούσαν στην επέκταση της μονάδας εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων, ύψους 10,87 εκατ. ευρώ, στην επέκταση μονάδας εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού και επιτραπέζιου νερού στην Περίβλεπτο Ιωαννίνων, ύψους 6,59 εκατ. ευρώ, στην επέκταση δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας παραγωγής προπλάσματος πλαστικών φιαλών ΡΕΤ και πωμάτων ΡΕ στη Βιομηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων, ύψους 3 εκατ. ευρώ. Το 2017 η εταιρεία εμπλούτισε την γκάμα των αναψυκτικών με 3 νέες γεύσεις, με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και γλυκαντικό από το φυτό στέβια, Βίκος Cola στέβια, Βίκος Πορτοκαλάδα στέβια και Βίκος Λεμονάδα στέβια. Τα αναψυκτικά «Βίκος» παραμένουν τα μόνα αναψυκτικά που παρασκευάζονται με φυσικό μεταλλικό νερό από την πηγή ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ, χρησιμοποιώντας χυμό από ελληνικά φρούτα.