Σε κομβικό σημείο φαίνεται ότι βρίσκεται πλέον η αγορά των σούπερ μάρκετ σε παγκόσμιο επίπεδο, αφού οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες φαίνεται ότι έχουν σκοπό να αλλάξουν πλήρως τη μορφή των αγορών, όπως τις ξέρουμε σήμερα. Τεχνητή νοημοσύνη, ρομπότ, mobile εφαρμογές κι απουσία ταμείων είναι οι νέες τάσεις που αναμένεται να «κυριαρχήσουν» τα επόμενα χρόνια κι έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους στις πιο αναπτυγμένες χώρες, με τα πρώτα δείγματα όμως να είναι εμφανή και στην Ελλάδα.
Πρόσφατα μάλιστα ο κολοσσός των διαδικτυακών αγορών Amazon άνοιξε στο Λονδίνο, για πρώτη φορά εκτός των ΗΠΑ, ένα σούπερ μάρκετ που επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους χωρίς να περνούν από το ταμείο, σε ένα νέο βήμα στον έντονο ο ανταγωνισμό με τους παραδοσιακούς εμπόρους. Το κατάστημα Amazon Fresh, στο εμπορικό κέντρο Ealing Broadway, «είναι το πρώτο παντοπωλείο στο Ηνωμένο Βασίλειο που επιτρέπει να γίνονται οι αγορές και στη συνέχεια απλά να εξέρχεται» ο πελάτης από το κατάστημα, χωρίς να περνά από ταμείο. «Είναι επίσης το πρώτο φυσικό κατάστημα της Amazon έξω από τις ΗΠΑ», σύμφωνα με ανακοίνωση. Οι πελάτες μπορούν να σκανάρουν ένα κωδικό QR στα έξυπνα τηλέφωνά τους μπαίνοντας στο κατάστημα, στη συνέχεια να κάνουν τις αγορές τους και να βγουν απευθείας από το κατάστημα. Ωστόσο, κάθε προϊόν που παίρνει ο καταναλωτής από τα ράφια χρεώνεται αυτομάτως στον λογαριασμό του μέσω της εφαρμογής στο τηλέφωνό του. Το κατάστημα λειτουργεί με αισθητήρες, κάμερες και αλγόριθμους “deep learning” (της τεχνολογίας που έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει σε μία συσκευή να ‘αποκτά’ γνώσεις), όπως εξηγεί η Amazon σε προωθητικό της βίντεο. Το κατάστημα προσφέρει «μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων με το σήμα της ίδιας της Amazon, όπως κρέας, ψάρι, φρούτα και λαχανικά, αρτοσκευάσματα, έτοιμα γεύματα και προϊόντα πρώτης ανάγκης». Η Amazon, που ήταν ήδη σε άνοδο στο Ηνωμένο Βασίλειο πριν από τη πανδημία και ανταγωνιζόταν ολοένα και πιο έντονα με ένα κλάδο λιανεμπορίου σε κρίση, είδε τη θέση της να ενισχύεται από την πανδημία, η οποία οδήγησε στο κλείσιμο των συμβατικών καταστημάτων για μήνες.