Τάση αποτελούν τα τελευταία χρόνια στα ράφια των καταστημάτων τα προϊόντα βιώσιμης προέλευσης, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των νεότερων κυρίως καταναλωτών παρουσιάζεται πιο απαιτητικό και κοινωνικά ευαισθητοποιημένο κατά τη διάρκεια των αγορών. Τα σούπερ μάρκετ μάλιστα, που στοχεύουν να κερδίσουν μερίδιο από τους τζίρους της μικρής λιανικής, φαίνεται να ανταποκρίνονται στη ζήτηση για προϊόντα βιώσιμης προέλευσης, ενισχύοντας τη γκάμα τους με ανάλογους κωδικούς. Πρόσφατα μάλιστα η Lidl ξεκίνησε να διαθέτει στην αγορά τις Super-Fairtrade-σοκολάτες Way To Go, διευρύνοντας την γκάμα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της με προϊόντα βιώσιμης προέλευσης. Το κακάο που χρησιμοποιείται σε αυτές τις σοκολάτες προέρχεται από βιώσιμες καλλιέργειες στην Γκάνα. Στο πλαίσιο ενός προγράμματος πριμοδότησης, οι τοπικοί καλλιεργητές κακάο επωφελούνται από προγράμματα συνεχιζόμενης κατάρτισης.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Lidl, “με τις Fairtrade σοκολάτες Way To Go γεφυρώνει το μισθολογικό χάσμα των καλλιεργητών κακάο με στόχο την αξιοπρεπή διαβίωσή τους: Η Lidl αγοράζει όλο το κακάο που χρησιμοποιείται στις σοκολάτες Way To Go από τις βιώσιμες καλλιέργειες της οργάνωσης μικροκαλλιεργητών Kuapa Kokoo στην Γκάνα. Η προέλευση του κακάο είναι απολύτως ανιχνεύσιμη και διαφανής. Οι καλλιεργητές κακάο επωφελούνται άμεσα από την πώληση κάθε μπάρας σοκολάτας και μάλιστα εις διπλούν. Τόσο η Fairtrade όσο και η Lidl καταβάλλουν στους καλλιεργητές ένα προκαθορισμένο ποσό: Οι καλλιεργητές εισπράττουν μια ελάχιστη τιμή για το κακάο από τη Fairtrade έτσι ώστε να προστατεύονται από τις διακυμάνσεις της τιμής του κακάο στην παγκόσμια αγορά, ενώ το ποσό που συνεισφέρει η Lidl διοχετεύεται σε δύο χρηματοδοτούμενα έργα, όπου η Fairtrade και η Lidl συνεργάζονται με στόχο τη βελτίωση των εισοδημάτων των μικροκαλλιεργητών σε μακροπρόθεσμη και βιώσιμη βάση”.