mpyra

Η “μάχη” μεταξύ των ζυθοποιείων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, φαίνεται ότι έχει φουντώσει για τα καλά, με τις ελληνικές ζυθοποιίες να τα βάζουν πλέον ανοιχτά με τις δύο πολυεθνικές του κλάδου.

mpyraEZAΗ σημαντική αύξηση στην κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, έχει μεγαλώσει το τζίρο στον οποίο προσβλέπουν οι εταιρείες του κλάδου, αλλά και παράλληλα έχει εντείνει τον ανταγωνισμό, με πολλές μικρές ελληνικές ζυθοποιίες να διεκδικούν πια όλο και μεγαλύτερα μερίδια.

Αυτός είναι και ο λόγος της σταδιακής εμφάνισης πολλών νέων ετικετών, από καινούργιες ζυθοποιίες, οι οποίες και δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια και κάνουν τα πρώτα βήματά τους στη συγκεκριμένη αγορά. Για αυτές τις μικρές ζυθοποιίες θα έχετε την ευκαιρία να μάθετε περισσότερα και στο επόμενο τεύχος του περιοδικού Mini Market & Μικρή Λιανική.

mpyraBerginaΤην ίδια ώρα όμως, έχει ενταθεί και ο “πόλεμος” μεταξύ των κυρίαρχων brand της αγοράς. Η πρόσφατη “πανηγυρική” ανακοίνωση της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης (ΖΜΘ), για την απόρριψη των κατηγοριών για μη ανταγωνιστικές πρακτικές, ήταν μόνο η αρχή στην αντιπαράθεση της εταιρείας με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία και απάντησε σχετικά: “Παρατηρούμε ότι ο κ. Πολιτόπουλος (της ΖΜΘ) επιλέγει, σε έναν μήνα γεμάτο προγραμματισμένες δικαστικές διαδικασίες σε υποθέσεις που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, να ανασύρει και να προβάλει επικοινωνιακά μια απόφαση του Δεκεμβρίου. Θεωρούμε ότι αυτό αποσκοπεί καθαρά στη δημιουργία «κλίματος», και αποβλέπει στο να επηρεάσει μελλοντικές αποφάσεις, και επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε στο θέμα στο άμεσο μέλλον, μετά και από τις νομικές εξελίξεις των επόμενων εβδομάδων“. Αυτό ήταν το χαρακτηριστικό σχόλιο, το οποίο και παραπέμπει ουσιαστικά στη σειρά των δικαστικών διαμαχών που ακλουθούν μεταξύ των δύο εταιρειών.

mpyraAthinaikhZythopoiiaΣτο “παιχνίδι” εναντίον της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (του Ομίλου Heineken) και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (του Ομίλου Carlsberg), μπήκε πρόσφατα με απόλυτα “επιθετική” διάθεση και η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ). Συγκεκριμένα, η εταιρεία με ειδική καμπάνια της βάλλει κατά των 2 εταιρειών για ολιγοπωλειακή δομή της αγοράς, αλλά και για την… ελληνικότητα της παραγωγής τους, την οποία αμφότερες “παίζουν” αρκετά στις εμπορικές τους επικοινωνίες.

mpyraOlympiakhZythopoiiaΑπάντηση σε αυτή την καμπάνια δεν έχει υπάρξει ακόμα ούτε άμεσα ούτε έμμεσα, αλλά με τη “μάχη” να έχει φουντώσει για τα καλά και το ελληνικό καλοκαίρι να πλησιάζει, θεωρείται δεδομένο ότι αναμένονται και νέα “επεισόδια” στο διογκωμένο ανταγωνισμό για τα μερίδια της συγκεκριμένης αγοράς.

Μείνετε συντονισμένοι στο minimarketmag.gr για όλες τις σχετικές εξελίξεις.

Μπορείτε να δείτε την καμπάνια της ΕΖΑ εδώ.