H περιβαλλοντική βιωσιμότητα είναι πια ο βασικός λόγος που επηρεάζει τις καταναλωτικές συμπεριφορές σε έναν από τους πέντε ανθρώπους, σύμφωνα με έρευνα του Institute of Customer Service για λογαριασμό της ασφαλιστικής εταιρείας Zurich.
Τα στοιχεία το αναδεικνύουν μάλιστα ως μείζον ζήτημα για τις επιχειρήσεις στον κλάδο των τροφίμων, αφού όσες διαθέτουν μη βιώσιμα προϊόντα εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσουν ραγδαίες μειώσεις πωλήσεων τα επόμενα χρόνια. Η τάση είναι μάλιστα ανοδική και σύντομα προβλέπεται ότι τα σχετικά ποσοστά θα αυξηθούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, με το 55% των καταναλωτών να ακολουθεί την ίδια λογική μέχρι το 2025 έναντι του 18% σήμερα.
Ο αντίκτυπος όμως είναι ήδη εμφανής στις πωλήσεις των εταιρειών, αφού το 12% έχει σταματήσει να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Τα φαγητά, τα ποτά, αλλά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, ένδυσης και καθαρισμού είναι οι κατηγορίες που κινδυνεύουν να χάσουν τους πελάτες τους τα επόμενα χρόνια, αν δεν συμμορφωθούν με τις νέες πρακτικές που βοηθούν στην προστασία του περιβάλλοντος.