Τα τελευταία χρόνια, οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής έχουν επενδύσει σε νέες κατηγορίες προϊόντων, προκειμένου να αυξήσουν το τζίρο τους ακολουθώντας τις νέες τάσεις. Οι vegan κωδικοί αλλά και τα έτοιμα γεύματα αποτελούν σχετικά νέες “αφίξεις” για τα μίνι μάρκετ, τα οποία όμως ενίσχυσαν τη θέση τους στα ράφια των μικρότερων καταστημάτων, καθώς παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση.

Μια ακόμα κατηγορία φαίνεται να αναπτύσσεται σταθερά το τελευταίο διάστημα. Πρόκειται για τα προϊόντα ανδρικής περιποίησης, η οποία περιλαμβάνει αποσμητικά, ξυριστικά, αφρόλουτρα, κρέμες για το πρόσωπο κ.α. Κι ενώ στο παρελθόν οι εν λόγω κωδικοί στόχευαν περισσότερο στο γυναικείο καταναλωτικό κοινό, οι νεότερες γενιές ανδρών άλλαξαν τα δεδομένα, αφού παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον για τη φροντίδα της υγείας τους αλλά και την περιποίηση της εξωτερικής τους εμφάνισης. Αρκετά νέα προϊόντα έχουν κυκλοφορήσει στην κατηγορία το τελευταίο διάστημα, τα οποία θα μπορούσαν να ενισχύσουν τα έσοδα και των μίνι μάρκετ.

H χρήση εξειδικευμένων προϊόντων ανδρικής περιποίησης αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση με το 79% των Ελλήνων να ενδιαφέρονται για το στυλ και την εμφάνισή τους, έχοντας απαλλαγεί από στερεότυπα του παρελθόντος. Την ίδια στιγμή 6 στους 10 άντρες φροντίζουν το πρόσωπό τους χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα προϊόντα και ενυδατικές κρέμες, χωρίς να φοβούνται ότι θα χάσουν την αρρενωπότητά τους, καθώς κύριο μέλημά τους είναι να δείχνουν υγιείς. Τα παραπάνω συμπεράσματα καταδεικνύει έρευνα που διενήργησε η NielsenIQ Ελλάδας μέσω διαδικτυακών συνεντεύξεων τον Οκτώβριο 2021. 

Αναλυτικότερα, πάνω από το 50% του ανδρικού πληθυσμού της χώρας, όσον αφορά στην προσωπική του φροντίδα, ενδιαφέρεται για μάρκες που διαθέτουν προϊόντα με φυσικά συστατικά (62%), είναι περιβαλλοντολογικά και κοινωνικά ευαίσθητες και λειτουργούν με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη (64%), ενώ επίσης υποστηρίζει ότι θα πλήρωνε περισσότερο για μάρκες υψηλής ποιότητας (56%).