Τα τελευταία χρόνια οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής έχουν ενισχύσει τη γκάμα των προϊόντων τους με κωδικούς χωρίς ζάχαρη, καθώς πρόκειται για μια τάση που κυριαρχεί στην αγορά. Στο μέλλον, μάλιστα, αναμένεται ακόμα περισσότεροι καταναλωτές να την απομακρύνουν από τη διατροφή τους, με τα εναλλακτικά γλυκαντικά, όπως η stevia, να σημειώνουν μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε το ΙΕΛΚΑ, η πλειοψηφία των καταναλωτών (και ειδικά οι μεγαλύτερες ηλικίες) αναμένεται να αφιερώνουν όλο και περισσότερο χρόνο για τον σχεδιασμό-προγραμματισμό της διατροφή τους, ως αποτέλεσμα της αύξησης του επιπέδου εκπαίδευσης και του μέσου προσδόκιμου ζωής. Το κοινό θα θέλει να ζει πιο υγιές για όλο μεγαλύτερο χρόνο. Μια από τις τροφές η οποία ενοχοποιείται όλο και περισσότερο στα μάτια του καταναλωτικού κοινού ως ανθυγιεινή είναι η ζάχαρη. Η στροφή προς εναλλακτικές πηγές όπως είναι η ζαχαρίνη και η stevia φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος με το 26% του κοινού να επιλέγει αυτές τις εναλλακτικές. Παράλληλα ένα 37% του κοινού δηλώνει ότι γενικότερα αποφεύγει την κατανάλωση γλυκών και ζάχαρης. Ακόμα πιο έντονη είναι η τάση για τη μείωση του αλατιού, την οποία επιθυμεί το 48% του κοινού.