Σημαντικό deal για την Ελλάδα, αλλά και την παγκόσμια αγορά τροφίμων, με τη Mondelēz International να ανακοινώνει κι επίσημα την εξαγορά της εταιρείας Chipita Global SA.
Η συμφωνία είχε γίνει γνωστή από το Μάιο του 2021, αλλά πλέον ολοκληρώθηκε και τυπικά, με τη διάσημη πολυεθνική να ενημερώνει για την απόκτηση της κορυφαίας εταιρείας παραγωγής προϊόντων ζύμης και πρωινού σνακ.
Η εν λόγω εξαγορά θα ενισχύσει την πρόσβαση της Mondelēz International στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, όπου η Chipita διατηρεί ισχυρή παρουσία.
Χαιρετίζοντας τη συμφωνία, η Mondelēz International επεσήμανε τις «ισχυρές προοπτικές που διαμορφώνονται για τη δημιουργία καινοτομίας, συνδέοντας εμβληματικά brands της Mondelēz International, όπως η Cadbury και η Milka, με αγαπημένα κρουασάν και σνακ της Chipita Global SA όπως τα 7Days».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Chipita, Σπύρος Θεοδωρόπουλος σχολίασε σχετικά τα εξής: «Ήταν τιμή μου και ιδιαίτερη χαρά να συνεργαστώ όλα αυτά τα χρόνια με τον Όμιλο Olayan. Μαζί μοιραστήκαμε ένα κοινό όραμα για την Chipita και εργαστήκαμε συστηματικά, ώστε να μετατρέψουμε την Chipita στη σύγχρονη, κορυφαία στον κλάδο της επιχείρηση που είναι σήμερα. Είμαι βέβαιος για το θετικό μέλλον της Chipita και των ανθρώπων της, ως μέλος της οικογένειας της Mondelēz International».
Από την πλευρά της Mondelez, ο κ. Saba ανέφερε για τον κ. Θεοδωρόπουλο, ο οποίος το 1986 απέκτησε για πρώτη φορά μερίδιο, στην τότε μικρή εταιρεία παραγωγής snacks με βάση το καλαμπόκι, τα εξής: «Όλοι εμείς στον Όμιλο Olayan, είμαστε ευγνώμονες στον Σπύρο για την καινοτομία που έφερε, την επιμονή που επέδειξε, αλλά και τη σκληρή δουλειά του, εδώ και δεκαετίες. Η αφοσίωσή του στην Chipita παρέμεινε όλα αυτά τα χρόνια ακλόνητη».
Σημειώνεται ότι το 1991, ο κ. Θεοδωρόπουλος πρωτοπόρησε στην αγορά με τη δημιουργία συσκευασμένων προϊόντων κρουασάν, τα οποία πωλούνται πλέον σε όλο τον κόσμο και αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των πωλήσεων της εταιρείας. Τις επόμενες δεκαετίες, ο κ. Θεοδωρόπουλος οδήγησε σε ανάπτυξη την Chipita, διαμορφώνοντας έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς αρτοσκευασμάτων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, με έσοδα που έφτασαν το 2020 τα 580 εκατ. δολ. Περίπου 2 δισεκατομμύρια καταναλωτές σε 56 χώρες σε όλον τον κόσμο απολαμβάνουν πλέον τα συσκευασμένα σνακ της εταιρείας.