Με οριακή άνοδο 0,6% έκλεισε το 2021 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, εξέλιξη που αποδίδεται κατά μεγάλο μέρος στον πληθωρισμό, καθώς εάν δεν υπήρχαν οι ανατιμήσεις η χρονιά θα ήταν αρνητική για τον κλάδο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου IRI, την περυσινή χρονιά ο τζίρος σε αξία των σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη μη συμπεριλαμβανομένων πωλήσεων της Lidl) διαμορφώθηκε στα επίπεδα των 7,951 δισ. ευρώ έναντι 7,905 δισ. ευρώ το 2020. Από αυτόν τον τζίρο, το 76,3% (6,065 δισ. ευρώ) προέρχεται από πωλήσεις τυποποιημένων προϊόντων (σταθερού barcode) ενώ το 23,7% (1,886 δισ. ευρώ) αφορά πωλήσεις επί ζυγίω προϊόντων. Την αγορά οδήγησαν τα τρόφιμα, με ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 1%, ενώ τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης κατέγραψαν πτώση 2,3% και τα προϊόντα σπιτιού επίσης πτώση 3%. Σημειώνεται ότι τα προϊόντα σταθερού barcode εμφάνισαν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις τους 0,8% ενώ τα επί ζυγίω προϊόντα αρνητικό στο -0,2%.
Όπως ανέφερε η κ. Δήμητρα Κατσίπη, Διευθύντρια Πωλήσεων της εταιρείας ερευνών IRI «μετά από μια έντονα ανοδική χρονιά για τα σούπερ μάρκετ το πρώτο έτος εκδήλωσης της πανδημίας στη χώρα, το 2021 αποτέλεσε χρονιά εξορθολογισμού της αγοράς, αναπροσαρμογής των καταναλωτικών συνηθειών αλλά και αφετηρία ανατιμήσεων σε βασικά προϊόντα, μετά από πολλά χρόνια στην Ελλάδα. Την ίδια στιγμή προμηθευτές και λιανέμποροι επιστρέφουν ξανά στις προσφορές και προωθητικές ενέργειες προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο αγοράς με αποτέλεσμα η πίεση που ασκείται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να είναι μεγαλύτερη».