Το ψηφιακό κανάλι αγορών αναπτύχθηκε ραγδαία την τελευταία διετία, με το 38% των e-shoppers, παγκοσμίως, να απαντά ότι θα εξακολουθήσει να ψωνίζει online και μετά από την πανδημική κρίση.
Σύμφωνα με την έρευνα που διενήργησε το Capgemini Research Institute, το ψηφιακό κανάλι αγορών έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλές ακόμη και για κατηγορίες αγορών, οι οποίες παραδοσιακά γίνονται στα φυσικά καταστήματα. Για παράδειγμα, στην κατηγορία των ειδών παντοπωλείου, το 57% των αγοραστών απαντά ότι κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών από το φυσικό κατάστημα και συμπληρώνει με μικρές ηλεκτρονικές παραγγελίες. Εναλλακτικά, απαντούν ότι αγοράζουν είδη παντοπωλείου ή μεγάλα και ογκώδη είδη οικιακής χρήσης στο Διαδίκτυο και φρέσκα προϊόντα από το φυσικό κατάστημα.
Η έρευνα μελέτησε και το ύψος των δαπανών, που πραγματοποιούν πλέον οι καταναλωτές online. Πάνω από τους μισούς αγοραστές ειδών παντοπωλείου (53%) απαντούν ότι ξοδεύουν περισσότερα σε είδη παντοπωλείου στο Διαδίκτυο με παράδοση κατ’ οίκον.
Επίσης, περίπου το ένα τρίτο ξοδεύει περισσότερα στο Διαδίκτυο με παραλαβή από το κατάστημα απ’ ό,τι πριν από την πανδημία. Μόλις το 18% των αγοραστών ειδών παντοπωλείου απαντά το ίδιο για τις αγορές στο φυσικό κατάστημα.