Νέες τάσεις διαμορφώνονται το τελευταίο διάστημα στην παγκόσμια αλλά και την ελληνική αγορά, αφού οι καταναλωτές έχουν στραφεί σε τρόφιμα που, χάρη στα βότανα που περιέχουν, καταπολεμούν το στρες και αυξάνουν το αίσθημα της ευεξίας αλλά και vegan κωδικούς, σύμφωνα με την πλατφόρμα Horizon Scanning που ανέπτυξε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Σε παρόμοια συμπεράσματα, που επιβεβαιώνουν τον δυναμισμό του κλάδου της αγροδιατροφής, κατέληξε και το εργαστήριο επιχειρηματικής ανακάλυψης που διοργάνωσε πριν λίγο καιρό το One Stop Liaison Office που λειτουργεί στην Περιφέρεια. Σύμφωνα με την κ. Χριστίνα Λαγκάνη, στέλεχος του One Stop Liaison Office, οι κορυφαίες αυτές τάσεις είναι η κατανάλωση φυτικών προϊόντων, η παραγωγή καλλυντικών με βάση αυτά τα φυτικά προϊόντα και η εξατομικευμένη παρασκευή προϊόντων κοσμετολογίας με βότανα.
Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά των κυρίαρχων τάσεων της αγοράς, η κ. Λαγκάνη επισημαίνει ότι αυτά είναι η φιλοπεριβαλλοντική διατροφή, η ηθική κατανάλωση υγιεινών τροφών, αλλά και η εξατομικευμένη διατροφή με προσωποποιημένα προϊόντα που παρασκευάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων καταναλωτών, όπως εκείνοι που ακολουθούν μια διατροφή χωρίς λιπαρά, εκείνοι που είναι vegan ή vegetarian ή εκείνοι που χρησιμοποιούν καλλυντικά για συγκεκριμένους τύπους επιδερμίδας.
Στο ίδιο μήκος κύματος, μια κατηγορία ανθρώπων μπορεί να προτιμά, για παράδειγμα, το κρέας του μαύρου χοίρου που δεν αυξάνει τη χοληστερίνη στον οργανισμό και μια άλλη τα καλλυντικά και τα σαμπουάν για κατοικίδια που περιέχουν πρωτεΐνη μαγιάς που δυναμώνει το τρίχωμά τους.