Αρκετοί είναι οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής που έχουν επενδύσει στην κατηγορία του καφέ, είτε τοποθετώντας ανάλογους κωδικούς στα ράφια είτε φτιάχνοντας οι ίδιοι καφέ για τους πελάτες τους. Πρόκειται για προϊόντα άλλωστε, που είναι στενά συνδεδεμένα με τις συνήθειες των Ελλήνων και δίνουν περιθώρια για έξτρα κέρδος στα μίνι μάρκετ.
Παρά τις διαφορετικές προτιμήσεις που παρατηρούνται στην αγορά, ο freddo «σκαρφαλώνει» στην κορυφή, αφού οι Έλληνες γύρισαν την “πλάτη” στο φραπέ, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕΚ κ. Γιάννη Μπενόπουλο. Οι κάψουλες παράλληλα αντικαθιστούν τον χύμα καφέ στα σπίτια. Στην Ελλάδα καταναλώνεται μιάμιση κούπα καφέ την ημέρα, δηλαδή περίπου 4 κιλά κατά κεφαλήν κατανάλωση τον χρόνο, την ώρα που στη Γερμανία η ετήσια κατανάλωση είναι οκτώ κιλά και στην περιοχή της Σκανδιναβίας δώδεκα. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο κ. Μπενόπουλος, στη χώρα μας δημιουργούνται συνεχώς καινοτομίες και καινούργια προϊόντα στον χώρο του καφέ και αυτό συμβαίνει «γιατί υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, πολύ ταλέντο τόσο στην επεξεργασία όσο και στην παρασκευή, ενώ παράλληλα υπάρχει ένα καταναλωτικό κοινό διατεθειμένο να δοκιμάσει νέα πράγματα».