Τα αναψυκτικά τύπου cola κάθε καλοκαίρι συμβάλουν σημαντικά στην ενίσχυση του τζίρου των μίνι μάρκετ και των περιπτέρων, καθώς αποτελούν προϊόντα που “παίζουν” ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Η “μάχη” στα ψυγεία των αναψυκτικών έχει όμως ενταθεί το τελευταίο διάστημα, αφού νέοι κωδικοί έρχονται να διεκδικήσουν μερίδιο, δίνοντας περισσότερες επιλογές στο αγοραστικό κοινό και στους επαγγελματίες. Η Coca Cola έχει επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της με νέους κωδικούς, πραγματοποιώντας “άνοιγμα” σε νέες κατηγορίες προϊόντων. Πρόσφατα μάλιστα η εταιρεία κυκλοφόρησε αναψυκτικά σε νέα συσκευασία από 100% ανακυκλώσιμο χαρτόνι, που επιτρέπει τη χρήση λιγότερων υλικών συσκευασίας συνολικά. Στην κατηγορία cola έχει επενδύσει όμως και η Βίκος, που λάνσαρε πέρσι μια ελληνική cola με μηδέν ζάχαρη και φυσικό μεταλλικό νερό, προσφέροντας μια διαφορετική εναλλακτική στην κατηγορία. Μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη λιανική διεκδικούν και τα ελληνικά αναψυκτικά Κλιάφα, που παρουσίασαν το αναψυκτικό Bi Bi Cola στους τύπους κλασική και zero. Μέσα από το διευρυμένο δίκτυο διανομής και πωλήσεων του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, επιδιώκεται η ανάπτυξη των πωλήσεων της Κλιάφας στις αγορές λιανεμπορίου και HoReCa πανελλαδικά. Στο μεταξύ, οι ελληνικές εταιρείες Λουξ, Green Cola και Έψα έχουν καταφέρει να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στο ράφι τα τελευταία χρόνια, αφού οι οικονομικές συνθήκες της τελευταίας δεκαετίας ενίσχυσαν τη θέση των αναψυκτικών made in Greece το καλάθι της νοικοκυράς.