Στην υλοποίηση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας προχώρησε η γνωστή αλυσίδα Μασούτης, η οποία χτες, Τετάρτη 6 Ιουλίου, εγκαινίασε ένα πρότυπο κατάστημα φιλικό για άτομα με οπτική αναπηρία, στη περιοχή Σχολή Τυφλών στην ανατολική Θεσσαλονίκη, επί των οδών Αλμπέρτου Ναρ 6-8 & Κύπρου.
Το project έγινε πραγματικότητα σε συνεργασία με την εταιρεία Tandem, το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών και το ΕΚΕΤΑ – Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Παρέχει όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες, οι οποίες δημιουργούν στα άτομα με οπτική αναπηρία ένα περιβάλλον όπου μπορούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους με την ίδια ευκολία και άνεση που μπορεί να το κάνει οποιοσδήποτε άνθρωπος μέσα από τις υπηρεσίες των καταστημάτων Μασούτης.
Το πρότυπο και μοναδικό κατάστημα σούπερ μάρκετ για άτομα με οπτικά προβλήματα της Δ. Μασούτης ΑΕ στη Θεσσαλονίκη, λειτουργεί εδώ και έξι μήνες, διάστημα στο οποίο οι 120 επισκέπτες του με προβλήματα στην όρασή τους, έκαναν τις δικές τους συστάσεις για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Πρόκειται για έναν χώρο περί τα 500 τετραγωνικά μέτρα, που διαθέτει 30.000 κωδικούς και το ύψος της επένδυσης ανήλθε στα 70.000 ευρώ, σύμφωνα με τον analytic manager της εταιρείας, Κυριάκο Παντουβάκη, υπεύθυνο του Project, ο οποίος μάλιστα ανέφερε ότι οι υπάλληλοι που εργάζονται στο πρότυπο κατάστημα είναι «όλοι τους εκπαιδευμένοι».
Το project βασίστηκε στην ενίσχυση αυτονομίας σε δύο επίπεδα προσβασιμότητας με τις αντίστοιχες δράσεις/παρεμβάσεις:
Περιπατητική Προσβασιμότητα
-Επισήμανση με έντονο κίτρινο χρώμα κύριων σημείων του καταστήματος (είσοδος, χερούλια πορτών (ψυγείων, τουαλέτας κτλ)
-Εγκατάσταση οδηγού όδευσης στο πάτωμα ολόκληρου του καταστήματος ο οποίος και είναι αποτυπωμένος σε απτικοακουστικό χάρτη.
-Απτικοακουστικός χάρτης ο οποίος βρίσκεται μπροστά από τη reception του καταστήματος . Με τη χρήση γραφής μπραιγ καθώς και με τη βοήθεια ενός στυλού (pen friend) που μπορεί να διαβάζει φωνητικά, δίνεται στον αναγνώστη μια νοητική κάτοψη ολόκληρου του καταστήματος.
Προϊοντική Προσβασιμότητα
-Απτικά στα καρτελάκια τιμών κάθε προϊόντος
-Χρήση εφαρμογής σε Smartphone για αναγνώριση των προϊόντων και ενημέρωση προσφορών.