Συχνά οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής επενδύουν σε προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά, είτε πρόκειται για snacks κατάλληλα για το σχολείο είτε για παιχνίδια. Η γενική κρίση όμως που ταλανίζει το αγοραστικό κοινό δε θα μπορούσε να μην επηρεάσει και αυτή την κατηγορία, αφού οι περικοπές και η αναζήτηση προσφορών είναι συστηματικές.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ιδρυτή της Ierax Analytix, Χάρη Λαλάτσης, «τα ανήλικα παιδιά ήταν μια από τις κατηγορίες που είχαν επηρεαστεί το λιγότερο από την έναρξη της οικονομικής κρίσης μέχρι και σήμερα. Οι γονείς μείωναν τα έξοδα από το δικό τους προϋπολογισμό αλλά πρώτος στόχος ήταν να μην επηρεαστούν τα παιδιά τους από τη διαδικασία».
Πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε το διάστημα 24 με 28 Σεπτεμβρίου 2022 η Ierax Analytics σε 570 οικογένειες με παιδιά κάτω των 17 ετών διερεύνησε αν αυτό συνεχίζει να ισχύει και τώρα με την ακρίβεια και την άνοδο των τιμών. Ερωτώμενοι για τους τομείς που θα μειώσουν τα έξοδα που κάνουν για τα παιδιά τους, σχεδόν 2/3 απάντησαν ότι θα κόψουν από ρούχα/παπούτσια, σνακ/φαγητά από έξω και παιχνίδια/χόμπι. Από την άλλη, θα αυξήσουν κυρίως φροντιστήρια ξένων γλωσσών (19%), φροντιστήρια ενισχυτικής διδασκαλίας (9%) και αθλητικές δραστηριότητες (8%).