Η νεότερη έκθεση της Ένωσης Βιομηχανίας Τροφίμων (FMI) ανέδειξε τις νέες τάσεις των αγορών παντοπωλείου και διακρίνει πια τους καταναλωτές σε δύο διαφορετικές κατηγορίες με βάση την ηλικιακή τους ομάδα.
Οι δύο διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών έχουν αρχίσει να εμφανίζονται σε όλο τον κόσμο, με βάση και τις αγορές τους στα παντοπωλεία. Από τη μία έχουμε τους λεγόμενους “boomers”, τους ηλικιωμένους αγοραστές δηλαδή, οι οποίοι και επικεντρώνονται περισσότερο στα συστατικά που πρέπει να αποφύγουν και ενισχύουν κατηγορίες, όπως τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη και χωρίς αλάτι. Επίσης εστιάζουν περισσότερο σε ισχυρισμούς που σχετίζονται με την υγεία της καρδιάς, όπως «χαμηλή χοληστερόλη» και «υγιή καρδιά».
Αντίθετα, οι νεότεροι αγοραστές ανέφεραν περίπου διπλάσιο ενδιαφέρον για ισχυρισμούς όπως φυτικής προέλευσης και χωρίς αλλεργιογόνα. Οι νεότεροι καταναλωτές, της ομάδας των millenials, αναζητούν εταιρείες που είναι κοινωνικά υπεύθυνες και ευαισθητοποιημένες προς την προστασία του περιβάλλοντος.
Το ενδιαφέρον των γενεών για συγκεκριμένες αξιώσεις μπορεί να βοηθήσει τα παντοπωλεία και τα brand να καθορίσουν πώς να στοχεύσουν συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία πελατών. Ανάλογα δηλαδή με τους πελάτες στους οποίους απευθύνονται θα πρέπει να διαμορφώσουν αντίστοιχα και τα προϊόντα τους και κατ’επέκταση τα ράφια τους, γιατί τα στοιχεία δείχνουν ότι οι νεότερες γενιές προτιμούν διαφορετικά προϊόντα και έχουν άλλα κριτήρια σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικίες.