Παιχνίδια στα μίνι μάρκετ. Οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής, ιδιαίτερα όσοι διαθέτουν κατάστημα κοντά σε σχολεία ή φροντιστήρια, αξίζει να διατηρούν εντός της επιχείρησης μια γωνιά αφιερωμένη στο παιδικό καταναλωτικό κοινό. Από παιχνιδοσακούλες και οικονομικά παιχνιδάκια μέχρι πιο premium επιλογές, μπορούν να φέρουν πωλήσεις και στα μίνι μάρκετ.
Της Ελένης Σαραντάκη
Από τους πιο δυνατούς κλάδους τα παιχνίδια στα μίνι μάρκετ
Tα παιχνίδια αποτελούν μια κατηγορία προϊόντων που τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει «έδαφος» και στα καταστήματα της μικρής λιανικής, καθώς οι κωδικοί που στοχεύουν στην ψυχαγωγία ή τη δημιουργική απασχόληση μικρών και μεγάλων παιδιών έχουν ενισχύσει την γκάμα στα μίνι μάρκετ και μπορούν να προσφέρουν ένα επιπλέον έσοδο για τους επαγγελματίες του κλάδου. Τα παιχνίδια αποτελούν παραδοσιακά πόλο έλξης των μικρών καταναλωτών και είναι κι ένας κλάδος που γνώρισε σημαντική ανάπτυξη εν μέσω πανδημίας. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, το 2020 η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών ανήλθε στα 129,45 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2021 άγγιξε τα 141 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ μέχρι το 2028 αναμένεται να φτάσει τα 230,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μεγάλη ζήτηση των τελευταίων χρόνων είναι αρκετά εύκολο να εξηγηθεί, καθώς αφενός το «λουκέτο» στα σχολεία περιόρισε τα παιδιά εντός οικίας, με αποτέλεσμα να αναζητηθούν τρόποι δημιουργικής απασχόλησης, αφετέρου ακόμα και οι ενήλικες επένδυσαν σε επιτραπέζια και άλλα είδη, για να περνούν ευχάριστα την ώρα τους με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Παρά το γεγονός ότι μετά το πέρας των lockdown ο κλάδος επέστρεψε σταδιακά σε επίπεδα προ πανδημίας, παρουσιάζει ακόμα μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Τα παιχνίδια είναι προϊόντα που συνδέονται στενά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών, τη στιγμή που οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία δε σταματούν να λανσάρουν κωδικούς για κάθε ηλικία και ανάγκη. Κι ενώ το μεγαλύτερο μέρος των αγορών πραγματοποιείται σε μεγάλα καταστήματα παιχνιδιών, όπως το Jumbo ή ο Μουστάκας, τα τελευταία χρόνια πολλά σούπερ και μίνι μάρκετ επενδύουν στα παιχνίδια, δίνοντας την εύκολη λύση σε γονείς με μικρά παιδιά, που δεν έχουν χρόνο να επισκεφτούν κάποιο μεγάλο κατάστημα.
Τα παραδοσιακά τρενάκια,τα Transformers του ’90, τα LEGO, η Barbie και
τα Pokemon, έχουν επανέλθει στη… μόδα των παιχνιδιών.
Επιστρέφουν τα παραδοσιακά παιχνίδια στα μίνι μάρκετ
Η πλειονότητα των παιχνιδιών που φιλοξενείται στα ράφια των καταστημάτων απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Παρά το γεγονός ότι η νεότερη γενιά αναπτύσσεται σε ένα περιβάλλον όπου η τεχνολογία και τα videogames κυριαρχούν, τα τελευταία χρόνια αυξημένη ζήτηση παρουσιάζουν κωδικοί που εμπνέονται από παιχνίδια προηγούμενων δεκαετιών και κυριαρχούσαν την περίοδο που οι millennials ήταν παιδιά. Οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής θα μπορούσαν να ενσωματώσουν στην γκάμα τους παιχνίδια όπως τα παραδοσιακά τρενάκια, τα Transformers του ’90, τα LEGO, την Barbie ή τα Pokemon, αφού η μόδα κάνει… κύκλους και στην κατηγορία των παιχνιδιών. Ένα σημαντικό ποσοστό των νεότερων γονέων επιθυμούν τα παιδιά τους να συνηθίσουν στο πιο φυσικό παιχνίδι, αποφεύγοντας τη χρήση των τεχνολογικών μέσων. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς, τα ψηφιακά παιχνίδια δεν είναι… μονόδρομος για τα παιδιά ούτε για τους ενήλικες μέχρι 29 ετών, που αγοράζουν επίσης παιχνίδια για τις βραδιές που περνούν με την παρέα τους. Όπως και να έχει όμως, ο επαγγελματίας του μίνι μάρκετ είναι προτιμότερο να ενσωματώνει στο κατάστημά του φθηνότερες επιλογές και όχι πολύ ακριβούς κωδικούς που θα του μείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα απούλητοι στο ράφι. Το μεγαλύτερο ποσοστό του αγοραστικού κοινού επισκέπτεται τα μεγάλα καταστήματα για αγορές ακριβών παιχνιδιών, όμως αγοράζει για τα παιδιά του οικονομικά παιχνίδια όταν επισκέπτεται το μίνι μάρκετ για τις καθημερινές αγορές.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται από τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής στα παράνομα παιχνίδια που συνεχίζουν να κυκλοφορούν στην αγορά.
Σταθερή αξία οι τυχερές σακούλες με παιχνίδια στα μίνι μάρκετ
Οι τυχερές σακούλες είναι μια ασφαλής επιλογή για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής, αφού αποτελούν μια κατηγορία παιχνιδιών που γίνεται σημείο αναφοράς για τα παιδιά σε κάθε γειτονιά. Το κόστος τους είναι χαμηλό, καθιστώντας τις εύκολη αγορά για τους γονείς, ενθουσιάζουν τα παιδιά και προσφέρουν μεγάλο περιθώριο κέρδους στα μίνι μάρκετ. Τα συγκεκριμένα προϊόντα ευνοούνται ιδιαίτερα από την τοποθεσία του καταστήματος και είναι ιδανικά για επιχειρήσεις που βρίσκονται κοντά σε πλατείες, σχολεία ή παιδικές χαρές, καθώς μπορούν να αποτελέσουν και βασικό λόγο για να επισκεφτεί κάποιος το κατάστημα. Εκτός, όμως, από τη γεωγραφική θέση, μεγάλο ρόλο στην προσέλκυση του παιδικού καταναλωτικού κοινού παίζει κι η τοποθέτησή τους σε περίοπτο σημείο, ώστε να είναι ιδιαίτερα εμφανή, προσελκύοντας τα παιδικά βλέμματα. Πρόκειται, μάλιστα, για προϊόντα με μεγάλη ζήτηση και αντίστοιχο περιθώριο κέρδους για τα μίνι μάρκετ, πολλά εκ των οποίων «ξεπουλάνε» ειδικά την περίοδο των εορτών.