Τα καταστήματα της μικρής λιανικής στηρίζουν ένα σημαντικό ποσοστό του τζίρου τους στην κατηγορία των snacks. Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία και η ενεργειακή κρίση έχουν ανατρέψει όλα τα δεδομένα, ο κλάδος έχει αποδειχθεί ανθεκτικός στις πιέσεις και συνεχίζει να προσφέρει σημαντικά περιθώρια κέρδους στα μίνι μάρκετ.
Από το 2022 η βιωσιμότητα αποτελεί κεντρικό θέμα στις συζητήσεις και σε πολλές περιπτώσεις είναι αυτή που καθορίζει την τελική επιλογή του προϊόντος στο ράφι. Σταδιακά, παρατηρούνται περισσότερες δεσμεύσεις από τις εταιρείες των snacks, αυξημένη ευαισθητοποίηση από την πλευρά των καταναλωτών, ενώ το τελευταίο διάστημα είναι έντονη η ανάγκη διαφοροποίησης των συστατικών εν μέσω αυξανόμενου πληθωρισμού. Η βιωσιμότητα αναμένεται να μπει σε πρώτο «πλάνο» για όλη την επόμενη πενταετία.
Τα προϊόντα σοκολάτας φαίνεται να είναι λίγο περισσότερο εκτεθειμένα σε αντιδράσεις, όσον αφορά την κοινωνική ευθύνη των εταιρειών γύρω από την παραγωγή του κακάο. Ωστόσο, κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στην κατηγορία των snacks θα κληθεί να αντιμετωπίσει ζητήματα όπως η φτώχεια, η σπατάλη στα τρόφιμα, τα απορρίμματα συσκευασίας και η κλιματική αλλαγή. Πιστοποιήσεις όπως είναι το «βιολογικό» προϊόν πρωτοστατούν στα snacks, όμως οι μεγαλύτερες καινοτομίες αναμένεται να εφαρμοστούν στις συσκευασίες.