Παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός παρουσιάζει τα πρώτα σημάδια αποκλιμάκωσης, οι ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα εξακολουθούν να αποτελούν μόνιμο “πονοκέφαλο” για τους πελάτες των σούπερ και μίνι μάρκετ. Οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής βλέπουν σχεδόν καθημερινά τους επισκέπτες τους να ψωνίζουν τα απολύτως απαραίτητα με τη βοήθεια “λίστας”, με τα προϊόντα που μπαίνουν στο καλάθι σταθερά να λιγοστεύουν.
Οι κατηγορίες προϊόντων που αποτελούν “βραχνά” για το καταναλωτικό κοινό τον τελευταίο μήνα είναι κυρίως τα απορρυπαντικά, τα είδη προσωπικής φροντίδας και τα χαρτικά. Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Alpha, με άλλο ένα κύμα ανατιμήσεων, που αγγίζει το 30%, ήρθαν αντιμέτωποι οι καταναλωτές τον τελευταίο μήνα.
Όπως αναφέρεται, η καθαριότητα του σπιτιού και η προσωπική φροντίδα, κοστίζει πολύ ακριβά, και έτσι πολλά είδη παραμένουν στο ράφι, καθώς το κοινό αδυνατεί να τα αγοράσει.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η τιμή σε καθαριστικό τζαμιών αυξήθηκε τον τελευταίο μήνα κατά 28%, η χλωρίνη κατά 23%, ενώ αρκετά λεπτά ακριβότερα πληρώνουν οι καταναλωτές τα αφρόλουτρα και τα σαμπουάν. Περίπου 60 λεπτά ακριβότερη είναι και η οδοντόκρεμα, ενώ αύξηση που μπορεί να φτάνει και το 1 ευρώ παρατηρείται στα αποσμητικά.