Ένα μακροπρόθεσμο πλάνο επενδύσεων και βιώσιμης ανάπτυξης έχει σχεδιάσει η METRO ΑΕΒΕ το οποίο ανέρχεται στα 280 εκατ. ευρώ για την τετραετία 2023-2026 και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, την διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων, την εξοικονόμηση ενέργειας, καθώς επίσης και τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο. Σημειώνεται ότι για την φετινή χρονιά, οι επενδύσεις υπολογίζονται στα 50 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα η METRO, σε μία γενικότερη συνθήκη πίεσης των περιθωρίων κέρδους σε όλο τον κλάδο, πέτυχε το 2022 αυξημένη κερδοφορία σε σχέση με το 2021, γεγονός που απορρέει από τον στρατηγικό σχεδιασμό και τις επενδυτικές κινήσεις που ακολούθησαν την εξαγορά της Βερόπουλος προ ετών, που τώρα σταδιακά αποδίδουν, σύμφωνα με όσα ανέφερε, στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Αριστοτέλης Παντελιάδης.
Σε ό,τι αφορά στην εικόνα της αγοράς και τις πληθωριστικές πιέσεις, ο επικεφαλής της METRO ΑΕΒΕ σημείωσε ότι οι ανατιμήσεις συνεχίζονται, αφορούν κυρίως εισαγόμενα προϊόντα, αλλά σε χαμηλότερα ποσοστά σε σχέση με πέρυσι προσθέτοντας ότι έχουν ξεκινήσει οι πρώτες μειώσεις σε προϊόντα όπως χαρτικά, σπορέλαια και γαλακτοκομικά με βάση το αγελαδινό γάλα. Επίσης εκτίμησε ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους τα επίπεδα του πληθωρισμού θα είναι πιο ανεκτά καθώς οι όγκοι είναι ήδη μειωμένοι στο 4% με 5%.
Ειδική αναφορά έκανε στο «καλάθι του νοικοκυριού» σημειώνοντας ότι πλέον έχει «ξεφτίσει». Όπως είπε, ήταν μια προωθητική ενέργεια, έκανε τη δουλειά του και πλέον δεν προσφέρει τίποτα ιδιαίτερο μόνο αρκετή γραφειοκρατία για τις αλυσίδες του κλάδου και γκρίνια από τους προμηθευτές. Κερδισμένα ήταν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) η συμμετοχή των οποίων στο καλάθι κατά μέσο όρο ήταν 35,08%.
Το 2022 τα My market το 2022 επηρεάστηκαν από τις πληθωριστικές πιέσεις σημειώνοντας μικρή μείωση πωλήσεων σε όγκο, ακολουθώντας την εικόνα του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Η αλυσίδα σήμερα αριθμεί 233 καταστήματα. Για το 2023 η εκτίμηση είναι πως θα προστεθούν 25 νέα καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων και των My market Local, του μοντέλου δικαιόχρησης (franchise) στο οποίο πρόσφατα ξεκίνησε να δραστηριοποιείται η εταιρεία. Μέχρι το τέλος του 2025, το πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει συνολικά 80 My marketLocal μεγαλώνοντας το αποτύπωμα της αλυσίδας στην ελληνική αγορά. Στον τομέα της χονδρικής, τα METRO Cash & Carry παρουσίασαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων λόγω της ανόδου του τουρισμού και της μεγάλης διείσδυσης της αλυσίδας στον κλάδο της Ho.Re.Ca. Στο σχεδιασμό ανάπτυξης των METRO Cash & Carry έχει προβλεφθεί 1 darkstore και 3 hubs.