Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν μετατραπεί σε “αιχμή του δόρατος” για τα σούπερ μάρκετ και φαίνεται ότι τα επόμενα χρόνια θα απασχολήσουν και τη μικρή λιανική. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, στο έντονα πληθωριστικό περιβάλλον των τελευταίων μηνών στην Ελλάδα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωσε σημαντική αύξηση, και από το 23,8%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 25,4% τους πρώτους μήνες του 2023, ενώ ταυτόχρονα οι κατασκευαστές επώνυμων (branded) προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 66,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 68,2%.
Στο εξωτερικό λοιπόν, όλο και περισσότερα καταστήματα της μικρής λιανικής, έχουν αρχίσει να εξετάζουν τη λύση της ιδιωτικής ετικέτας και για τα δικά τους ράφια. Οι “αλυσίδες” των convenience store έχουν ήδη επενδύσει σε δικά τους προϊόντα και το φαινόμενο αναπτύσσεται ήδη και στην Ελλάδα. Κι αν για τα μικρά σημεία κάτι τέτοιο μοιάζει από δύσκολο έως απίθανο, η… διέξοδος φαίνεται ότι έρχεται από τα τοπικά προϊόντα. Η λογική των pl προϊόντων, πέρα από τη χαμηλή τιμή τους, είναι ότι συνδέουν τους συγκεκριμένους κωδικούς με ένα κατάστημα στο μυαλό των καταναλωτών. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορούν να έχουν για τα μίνι μάρκετ και τα παντοπωλεία, τα τοπικά προϊόντα από μικρούς παραγωγούς, τα οποία ναι μεν δεν ξεχωρίζουν για την τιμή τους, αλλά μπορούν να “κερδίσουν” πελάτες με την ποιότητά τους, καθώς και την εμπιστοσύνη τους για το κατάστημα που τα πουλάει.