Τα τελευταία χρόνια, η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης στο λιανεμπόριο τροφίμων, καθώς το αγοραστικό κοινό προβληματίζεται για τις επιπτώσεις που έχουν οι καταναλωτικές του συνήθειες στο περιβάλλον.
Πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι ένα μεγάλο ποσοστό των πελατών στα σούπερ και μίνι μάρκετ ανησυχεί για τον αντίκτυπο των απορριμμάτων, κυρίως της συσκευασίας των προϊόντων. Σε πρώτο πλάνο μπαίνει το πλαστικό μίας χρήσης, με αποτέλεσμα πολλές βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία των τροφίμων, να έχουν δεσμευτεί για τον περιορισμό του, λανσάροντας πιο “πράσινες” συσκευασίες. Η βιωσιμότητα όμως δεν αφορά μόνο τις μεγάλες βιομηχανίες, αφού και στα καταστήματα της μικρής λιανικής οι πελάτες απαιτούν από τους επαγγελματίες να εφαρμόζουν πιο βιώσιμες πρακτικές.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, αρκετοί να είναι οι επαγγελματίες που ενθαρρύνουν τη χρήση της επαναχρησιμοποιούμενης και ανακυκλώσιμης σακούλας ή των επαναγεμιζόμενων μπουκαλιών, συζητούν με τους προμηθευτές για πιο φιλικές συσκευασίες ή διαθέτουν χάρτινα καλαμάκια για τα ποτά.