Η νέα γενιά καταναλωτών δείχνει να θέλει να αυξήσει τα βιώματά της και να μοιραστεί τις εμπειρίες με φίλους και γνωστούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η “δίψα” για εμπειρία λοιπόν, έχει αρχίσει να επηρεάζει και τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών και να καθορίζει αισθητά τις τάσεις το 2023. Τα επαναλαμβανόμενα lockdown και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί των τελευταίων ετών έχουν εντείνει περαιτέρω αυτή τη δίψα για νέες εμπειρίες – αλλά λόγω της γενικής οικονομικής κατάστασης, τα χρήματα δεν περισσεύουν ειδικά για την πλειοψηφία των νέων ανθρώπων. Ως εκ τούτου, έχει αυξηθεί και το ενδιαφέρον για μικρές στιγμές απόλαυσης στο σπίτι, που συνδυάζουν ευχαρίστηση και εμπειρία. Κάπως έτσι έχουν αρχίσει να ξεχωρίζουν τα τρόφιμα και τα ροφήματα που ικανοποιούν τη νοσταλγία, οι περιορισμένες εκδόσεις, οι νέες γεύσεις και οι γνωστές αγαπημένες σειρές προϊόντων.
Περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς καταναλωτές λένε ότι αναζητούν ενεργά νέες γευστικές εμπειρίες, γεγονός που τροφοδοτεί την τάση προς νέα καινοτόμα ποτά. Αντίστοιχα, το 22% καταναλωτών στις ΗΠΑ λένε ότι θέλουν τακτικά να περιποιούνται τον εαυτό τους με premium και μοναδικά προϊόντα, ενώ το 76% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο εκτιμούν γεύσεις που τους θυμίζουν την παιδική τους ηλικία.
Τις τάσεις βλέπουμε έτσι και στην Ελλάδα, με πολλά limited edition προϊόντα ειδικά σε κατηγορίες όπως τα energy drinks και τα αναψυκτικά, που ειδικά τώρα το καλοκαίρι, λανσάρουν νέες μοναδικές γεύσεις για περιορισμένο διάστημα. Επίσης επανέρχονται brand προηγούμενων δεκαετιών, με την πανελλαδική διανομή των αναψυκτικών Κλιάφα να είναι ένα τέτοιο παράδειγμα.