Συγκρατημένες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν τους τελευταίους μήνες οι αγορές στα μίνι μάρκετ, καθώς το καταναλωτικό κοινό φαίνεται πως παίρνει μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Ένα σημαντικό ποσοστό των πελατών της μικρής λιανικής προμηθεύεται τα άκρως απαραίτητα (π.χ τσιγάρα ή ένα μπουκάλι γάλα), αφού οι υψηλές τιμές βάζουν… φρένο στις αυθόρμητες αγορές.
Ένα μεγάλο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος δαπανάται σε τρόφιμα και βασικά είδη που καλύπτουν τις ανάγκες των νοικοκυριών, ενώ οι επαγγελματίες παρακολουθούν τους επισκέπτες να διστάζουν στην αγορά προϊόντων που δε συγκαταλέγονται στη λίστα με τα απαραίτητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και οι πιο μικρές αγορές πραγματοποιούνται κυρίως με κάρτα, ενώ οι καταναλωτές προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα βάζοντας στον “πάγο” άλλες δαπάνες όπως η διασκέδαση, οι διακοπές, οι επισκευές, αλλάζοντας παράλληλα ένα brand προς χάρη του φθηνότερου προϊόντος στην κατηγορία.
Όπως δείχνουν οι πρόσφατες έρευνες, τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση είναι εντυπωσιακή.