Σημαντική η ανάδειξη του καταστήματος και των προϊόντων. Η εικόνα του καταστήματος, τόσο όσον αφορά το φυσικό χώρο όσο και τη δημόσια παρουσία του στα social media, έχει αρχίσει να αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την προσέλκυση πελατών και, επομένως, για την αύξηση των πωλήσεών του.
Του Στέλιου Ασλανίδη
«Κλειδί» η εικόνα για τα μίνι μάρκετ
Tα μίνι μάρκετ και τα καταστήματα της μικρής λιανικής έχουν αρχίσει πλέον να εκσυγχρονίζονται, και η αγορά δείχνει ότι όσοι μένουν πίσω κινδυνεύουν να χάσουν μερίδια από τη δραστηριοποίησή τους και τελικά να υπολειτουργήσουν ή να τεθούν και οριστικά εκτός, με κλείσιμο των καταστημάτων τους. Από τις πληρωμές με POS, μέχρι την οργάνωση με εφαρμογές διαχείρισης του καταστήματος, τα μίνι μάρκετ έχουν υιοθετήσει νέες τεχνολογίες, οι οποίες όχι μόνο ήρθαν για να μείνουν, αλλά και αναμένεται να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια και όσο συνεχίζεται η εξέλιξή τους. Το ίδιο ισχύει και με την ανάγκη προώθησης του καταστήματος αλλά και των προϊόντων μέσα από τα social media, καθώς η νέα γενιά καταναλωτών τα προτιμά για την ενημέρωσή τους και για τα ψώνια σε σούπερ και μίνι μάρκετ.
Η πλειονότητα των καταναλωτών θα τσεκάρει τα επόμενα χρόνια τα καταστήματα και τα προϊόντα τους σε πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram.
Το κατάστημα προσελκύει πελάτες
Τα μίνι μάρκετ και ειδικά τα καταστήματα ψιλικών έχουν να διαχειριστούν συνήθως μικρούς χώρους, χωρίς πολλά περιθώρια… ευελιξίας. Ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις όμως, η εικόνα του καταστήματος είναι σημαντική. Οι έρευνες δείχνουν ότι η πλειονότητα των καταναλωτών εστιάζει πια στην ευκολία και στην άνεση με την οποία κάνουν τα ψώνια τους, με αποτέλεσμα η κατάσταση αυτή να δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη για οργάνωση και βελτίωση του χώρου στα μίνι μάρκετ. Για το εσωτερικό του καταστήματος, η σωστή τοποθέτηση των προϊόντων -είτε από την αρχή είτε μέσω μιας ανακαίνισης- μπορεί να βελτιώσει την εργασία των επαγγελματιών της αγοράς αλλά και τις πωλήσεις τους. Το ίδιο ισχύει και για τον εξωτερικό χώρο, αφού αυτός είναι η πρώτη εικόνα που βλέπουν οι καταναλωτές και μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στον αν θα επιλέξουν το συγκεκριμένο κατάστημα για τα ψώνια τους ή όχι. Ακόμη και στα καταστήματα γειτονιάς, που έχουν το πλεονέκτημα της τοποθεσίας, η εικόνα δεν είναι… μικρό πράγμα. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι ο φωτισμός και η καθαριότητα του καταστήματος θεωρούνται σημείο «κλειδί» για τις πωλήσεις τους, σύμφωνα με την κοινή γνώμη. Αντίστοιχα, σημαντική είναι και η εικόνα των ραφιών, καθώς τα γεμάτα ράφια αυξάνουν τις αγορές των καταναλωτών, όπως και ο σωστός διαχωρισμός των προϊόντων. Ακόμη και αν ο χώρος στο ράφι είναι μικρός, η σωστή κατηγοριοποίηση των προϊόντων και η εμφανής διάκριση κάθε κατηγορίας είναι παράγοντες που θα κρίνουν την αγορά τους από τους πελάτες του καταστήματος.