Νέες επιλογές στα προϊόντα πρωινού. Νέα δεδομένα διαμορφώνονται για την κατηγορία των προϊόντων πρωινού σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις τάσεις να ευνοούν την on the go κατανάλωση και κατ’ επέκταση το κανάλι της μικρής λιανικής για τη διάθεσή τους.
Της Ελένης Σαραντάκη
Αλλάζει η αγορά με κερδισμένα τα μίνι μάρκετ
Πολλές είναι οι καταναλωτικές συνήθειες που έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, αφού το ίδιο συμβαίνει και με τη διατροφή της νέας γενιάς, η οποία και αναζητά προϊόντα υγιεινής διατροφής και γρήγορες λύσεις. Αυτή είναι η εικόνα που διαμορφώνεται και στην κατηγορία των προϊόντων πρωινού, αφού οι νέες τάσεις στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναζητούν πλέον προϊόντα on the go και για το πρώτο γεύμα της ημέρας, με τα παραδοσιακά δημητριακά να συνεχίζουν την ανάπτυξή τους, κυρίως μέσα από κωδικούς με υψηλή πρωτεΐνη, πιο υγιεινούς και κατάλληλους για vegans. Στην Ελλάδα βέβαια δεν έχουν χάσει τη θέση τους στα ράφια των καταστημάτων, αλλά και στο τραπέζι των Ελλήνων, μια σειρά από παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, όπως οι μαρμελάδες και το μέλι. Τα νέα λανσαρίσματα και σε αυτές τις κατηγορίες είναι πολλά και δίνουν τη δυνατότητα επιλογής στους επαγγελματίες της μικρής λιανικής. Το εν λόγω «κανάλι» πώλησης άλλωστε είναι ιδιαίτερα δυνατό στη συγκεκριμένη κατηγορία και αναμένεται να ενισχυθεί το επόμενο διάστημα με την τάση του Go Breakfast.
Η κατηγορία με τα φυτικά γάλατα αναμένεται να αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμό άνω
του 10,5% τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 2028.
Ενισχύεται σταθερά η τάση του Go Breakfast
Ο γρήγορος ρυθμός ζωής σε συνδυασμό με την έλλειψη ελεύθερου χρόνου έχουν στρέψει το ενδιαφέρον των καταναλωτών στις λύσεις on the go και στο πρωινό. Η νέα κυρίαρχη τάση είναι τα Go Breakfast Products, δηλαδή τα προϊόντα πρωινού που είναι ιδανικά για όσους δεν διαθέτουν το χρόνο να ετοιμάσουν το πρωινό τους στο σπίτι. Το νέο αυτό trend περιλαμβάνει μια σειρά καινοτόμων εναλλακτικών λύσεων πρωινού, που εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ειδικά στα μίνι μάρκετ, λόγω της αυξημένης ζήτησης για τρόφιμα ευκολίας. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η αγορά Go Breakfast Products αναμένεται να αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 4,1% έως το 2028 σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ αποτιμήθηκε σε περίπου 1.389 εκατ. δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσει σε περίπου 1.768 εκατ. δολάρια μέχρι το 2028. Τα Go Breakfast Products περιλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως αρτοποιίας, γαλακτοκομικά, ροφήματα και προϊόντα με βάση τα φρούτα και τα λαχανικά.
Διατηρούν την ηγετική θέση τα δημητριακά
Ακόμα και στο γρήγορο πρωινό, βασιλιάς της κατηγορίας παραμένουν τα συσκευασμένα δημητριακά. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα στοιχεία δείχνουν ότι η αξία της αγοράς για τις μάρκες δημητριακών πρωινού ανήλθε σε περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017 και έκλεισε στα 54 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, ενώ προβλέπεται να αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 4% τα επόμενα πέντε χρόνια. Υπάρχει μια ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για δημητριακά πρωινού χωρίς γλουτένη, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, χωρίς συντηρητικά και κατάλληλα για διαβητικούς.