Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από πρόσφατη έρευνα της Focus Bari που παρουσιάζει τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, εξαιτίας της γενικότερης οικονομικής κατάστασης, των χαμηλών μισθών και της ακρίβειας.
Επιγραμματικά η έρευνα σημειώνει τις εξής αλλαγές, σχετικά με τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών στα καταστήματα πώλησης τροφίμων:
- Το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων ψωνίζει συστηματικά από σούπερ μάρκετ, το οποίο είναι η βασική επιλογή για όλες τις δημογραφικές ομάδες με ελάχιστες διαφορές. Ακολουθούν οι υπεραγορές και τα μίνι μάρκετ.
- Η πιστότητα των Ελλήνων σε συγκεκριμένη αλυσίδα είναι μάλλον «σχετική», αφού το μεγαλύτερο ποσοστό προτιμά να επισκέπτεται πολλά καταστήματα διαφορετικών αλυσίδων.
- Παράλληλα, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν κάρτα πιστότητας/πόντων σε διαφορετικές αλυσίδες, ενώ 4 στους 5 τη χρησιμοποιούν πάντα. Η χρήση της κάρτας πιστότητας/πόντων στο σούπερ μάρκετ είναι χαμηλότερη στις νεαρές ηλικίες.
- Όλοι (98% περίπου) οι Έλληνες καταναλωτές ενημερώνονται τακτικά για τις προσφορές των σουπερμάρκετ με κύρια πηγή ενημέρωσης τα φυλλάδια των αλυσίδων.
- Οι προσφορές είναι αυτές που οδηγούν σημαντική μερίδα καταναλωτών να πηγαίνει από το ένα κατάστημα στο άλλο.
- Επίσης σχεδόν όλοι (96%) οι Έλληνες καταναλωτές έχουν υιοθετήσει τουλάχιστον μια συνήθεια «smart shopping» (π.χ. 1+1 δώρο).