Όπως αναφέρει και η τοιχογραφία του καταστήματος, το Μίνι Μάρκετ επί της οδού Βασιλίσσης Φρειδερίκης 22, στην Παιανία Αττικής, έχει… λίγο απ’ όλα! Αυτό όμως φαίνεται ότι είναι και το μυστικό της επιτυχίας του, όπως μας εξήγησε ο ιδιοκτήτης του, κ. Σάββας Σαμπανίδης.
Του Βάιου Τασούλα
O τζίρος της λιανικής αγοράς παραμένει σε υψηλά επίπεδα και οι εκτιμήσεις για το μέλλον κάνουν λόγο και για περαιτέρω ανάπτυξή του τα επόμενα χρόνια. Στα μίνι μάρκετ όμως, η κατάσταση είναι πολλές φορές ζοφερή, αφού η μειωμένη οικονομική δυνατότητα των καταναλωτών εν μέσω κρίσης, τους οδηγεί συχνά στα μεγάλα καταστήματα που έχουν τη δυνατότητα για προσφορές και χαμηλότερες τιμές.
Πώς μπορεί λοιπόν να επιβιώσει σήμερα ένα μίνι μάρκετ;
Την απάντηση μας δίνουν πρωτοβουλίες και εγχειρήματα όπως αυτό του κ. Σάββα Σαμπανίδη. Ιδιοκτήτης ενός ακόμη μίνι μάρκετ στον Γέρακα Αττικής, μας εξηγεί ότι η εμπειρία του στον συγκεκριμένο κλάδο υποδεικνύει την ανάγκη για έναν συνδυασμό παροχών, ώστε να προσελκύσει στο κατάστημα τον πελάτη και να τον «κερδίσει» από το σούπερ μάρκετ.
Αν κάνεις αυτή τη δουλειά, ξέρεις εκ των προτέρων ότι οι εργάσιμες ώρες είναι πάρα πολλές. Εμείς ανοίγουμε από τις 6 το πρωί και κλείνουμε 11 το βράδυ.
«Στο άλλο μου κατάστημα, έχω προσθέσει και φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ώστε να ξέρει ο καταναλωτής ότι εκεί θα βρει και μια μεγάλη γκάμα από ελληνικά φρέσκα προϊόντα που δεν θα βρει σε πολλά μεγάλα μάρκετ», μας εξήγησε.
Πώς ήρθε όμως η ιδέα για έναν συνδυασμό μίνι μάρκετ με καφέ;
«Υπήρχε ήδη στον χώρο αυτό, ένα μίνι μάρκετ, το οποίο και ήταν μεσοτοιχία με ένα ιχθυοπωλείο. Όταν αποφάσισα να το αποκτήσω, λοιπόν, σκέφτηκα ότι ήταν μια ευκαιρία να συνδυάσω δύο μαγαζιά σε ένα. Ήθελα επομένως μαζί με το μίνι μάρκετ να κάνω και κάτι ακόμη με μικρό ρίσκο. Κάτι που να “πουλάει” σήμερα στην Ελλάδα. Και κάπως έτσι κατέληξα στον καφέ». Η ιδέα ήταν απλή, αλλά και ιδιαίτερα επιτυχημένη, καθώς το κατάστημα έχει ήδη καταφέρει να ξεχωρίσει στην περιοχή και το πελατολόγιό του αυξάνεται διαρκώς, όπως παρατηρήσαμε και στον λίγο χρόνο που περάσαμε εκεί.
«Ναι, η κίνηση είναι μεγάλη. Στην αρχή ο κόσμος εντυπωσιαζόταν με το ύφος του καταστήματος, αφού είναι κάτι διαφορετικό, που δεν είχαν συνηθίσει. Πλέον, όμως, έρχονται και γιατί ξέρουν ότι εδώ, εκτός από τον καφέ τους, μπορούν να πάρουν και άλλα ψιλικά», μας εξήγησε ο κ. Σαμπανίδης.
Καφές και… χλωρίνη
Για ποιο από τα δύο καταστήματα πηγαίνει όμως ο κόσμος στο «Λίγο απ’ όλα»; «Το καθένα έχει το δικό του καταναλωτικό κοινό, αλλά το σημαντικό είναι ότι εδώ συνδυάζονται. Κάποιος που θα έρθει να πάρει τα τσιγάρα του ή να κάνει μερικά ψώνια, θα πάρει από εδώ και τον καφέ, ενώ αντίστοιχα κάποιος που θα έρθει για τον καφέ, σίγουρα θα θυμηθεί και κάτι άλλο που χρειάζεται. Μας έχει τύχει πολλές φορές να επισκεφτεί κάποιος το κατάστημα για καφέ και να πάρει ας πούμε και… χλωρίνη ή χαρτί υγείας, γιατί μπαίνοντας εδώ, θυμήθηκε ότι του λείπει στο σπίτι.»