Σούπερ Μάρκετ: Μεγάλες απώλειες για τα καταστήματα

Αρνητική είναι η εικόνα στα μικρά καταστήματα “γειτονιάς”, τα οποία συνεχίζουν να μειώνονται, σε αντίθεση με το τζίρο των σουπερμάρκετ που παρουσίασε αύξηση της τάξης του 4,6% στο πρώτο τρίμηνο του 2018, με βάση τα στοιχεία της Nielsen.

Σούπερ Μάρκετ: Μεγάλες απώλειες για τα καταστήματα "γειτονιάς"Ο τζίρος των σούπερ μάρκετε έχει επηρεαστεί από στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,7% και στην οριακή μείωση των τιμών κατά 0,1%, ωστόσο το 2018 θα κλείσει με συντηρητική αύξηση πωλήσεων χαμηλότερη του 4,6 % που καταγράφηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις. Αντίστοιχα τα στοιχεία της Nielsen δείχνουν και τα εξής:

  • Το 79% του συνολικού τζίρου του κλάδου τροφίμων το 2017 συγκέντρωσαν οι δέκα μεγαλύτεροι λιανέμποροι έναντι του 78% το 2016. Το αντίστοιχο μερίδιο το  2009 ήταν 68,6%.
  • Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, μεγάλες απώλειες παρουσίασε η κατηγορία των καταστημάτων γειτονιάς, καθώς ο αριθμός τους το 2017 υποχώρησε στα 24.877 από 25.770 το 2016. Το 2017 λειτουργούσαν 5.764  περίπτερα από 6.008 το 2016, ενώ το 2008 ο αριθμός τους έφτασε τα 9.837.
  • Η κατηγορία των τροφίμων και των ποτών σημείωσε αύξηση πωλήσεων 1,7% το 2017 σε σύγκριση με το 2016.
  • Το 2017 η αξία πωλήσεων στην κατηγορία των προϊόντων νοικοκυριού παρέμεινε σταθερή.
  • Πιο ευέλικτοι φάνηκαν να είναι οι μικρότεροι προμηθευτές, ενώ απώλειες υπέστησαν οι μεγαλύτεροι του κλάδου. Οι πέντε μεγαλύτεροι προμηθευτές είχαν συνολικές απώλειες τζίρου 1,3% το 2017 σε σύγκριση με το 2016.